Home / Copil / Secretul copiilor sănătoși

Secretul copiilor sănătoși

Nu a avut niciodată gastroenterită, a trecut perioadele reci fără răceală și febră, nu are alergii… Care este, oare, secretul unui copil sănătos?

Sănătatea fizică și psihică variază de la un individ la altul, în special din cauza anumitor predispoziții genetice, dar cu toate acestea trebuie să se țină cont și de anumite obiceiuri din viață. Iată doar câteva.

Alăptează cât timp este posibil

Dacă nu alăptezi, asta nu înseamnă că copilul nu o să fie sănătos, dar se știe că, pe lângă faptul că furnizează toate substanțele nutritive pentru copil, laptele matern îl ajută pe acesta să rămână sănătos pe parcursul vieții sale. Organizația Mondială a Sănătății recomandă mamelor să-și alăpteze exclusiv bebelușii până la 6 luni și să continue alăptarea cel puțin până la vârsta de 2 ani dacă este posibil.

Acceptă microbii

Medicii spun că copiii au nevoie de microbi în viața lor. De ce? Pentru că cu ajutorul microbilor sistemele lor imunitare se maturizează. Curățând foarte des și temeinic mediul din jurul copiilor noștri, împiedici ca acest lucru să se întâmple. Așa că lăsați copiii să se murdărească și să ia contact cu microbii.

Închide ecranele

Pediatrii susțin limitarea timpului petrecut în fața ecranelor (televizor, computer, tablete etc.). Astfel, copiii sub 2 ani nu ar trebui să petreacă timp în fața ecranelor, în timp ce cei cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani nu ar trebui să petreacă mai mult de o oră pe zi. Ecranele trebuie de asemenea oprite în timpul meselor și al perioadelor de citire. De ce? Deoarece timpul petrecut în timpul ecranelor, pe lângă împiedicarea interacțiunilor sociale și a perioadelor de joc activ,  crește riscul de obezitate, duce la lipsa somnului, la lipsa de atenție și agresivitate mărită.

O dietă sănătoasă

Oferă-i celui mic o mare varietate de alimente, mai ales fructe și legume, limitează consumul de zahăr și sare și evită produsele prelucrate. Lista de alimente este lungă, dar sănătatea este atât de prețioasă încât merită tot timpul, banii și efortul pentru a oferi copilului tău hrană sănătoasă. Și nu numai lui, ci toată familia ar trebui să beneficieze de această alimentație.

Odihnă suficientă

Somnul este un element esențial pentru dezvoltarea fizică și psihică. Într-adevăr, somnul de calitate permite în special consolidarea învățării, o concentrare mai mare, demonstrarea raționamentului logic, gestionarea mai bună a emoțiilor și consolidarea sistemului imunitar.

Prin urmare, trebuie să te asiguri că-i oferi celui mic un număr suficient de ore de somn în fiecare seară.  În general, se recomandă 10 până la 13 ore de somn pentru copiii de 5 ani și sub 10 și 12 ore pentru copiii de 6 ani și peste.

Activitate fizică în fiecare zi

Sport, dans… Copilul tău ar trebui să aibă, în medie, 30 de minute de activitate fizică pe zi, ideal afară, pentru a profita de aerul curat. Numeroasele beneficii ale activității fizice zilnice includ menținerea unei greutăți optime, sănătate cardiacă bună, reducerea riscului de diabet zaharat tip 2 și întărirea oaselor și a mușchilor. Ești cel mai bun model care să-l încurajezi. Include activități fizice în propriul stil de viață pentru a vă inspira copiii să facă la fel! 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.