Home / Bebelus / Alimentatie / Meiul, aliment-minune?

Meiul, aliment-minune?

Meiul este o pseudocereală care se cultivă în subcontinentul indian de 5000 de ani, dar în timp s-a extins și se cultivă în toată lumea. Cu siguranță ai auzit despre el și a sosit momentul să știi de ce trebuie să-l introduci în dieta ta.

De ce să consumi mei?

Meiul este foarte hrănitor, bogat în fibre și fără gluten, ceea ce-l face ușor de digerat și absorbit de organism, fiind un aliment cu digestie lentă, care nu crește zahărul din sânge, așa cum fac orezul și grâul, de exemplu. Prin urmare, meiul este recomandat în prevenirea și controlul diabetului. Meiul ar trebui să fie parte integrantă a dietei zilnice deoarece este bogat în calciu, fier, fosfor, magneziu, siliciu și vitamina B. Acesta adaugă  varietate și echilibru mâncării tale și poate înlocui cu succes orezul alb. Unii oameni au găsit beneficii enorme în mei, în special în controlul greutății și al diabetului, trecând complet de la o dietă de orez și grâu la o dietă pe bază de mei.

Meiul și mediul

Având în vedere schimbările climatice și precipitațiile devenind din ce în ce mai imprevizibile, meiul se dovedește a fi una dintre cele mai importante cereale pentru întreaga lume. Creșterea meiului nu necesită construirea unor sisteme de irigații scumpe și care afectează ecologic. Pot supraviețui pe solul în care orezul și grâul nu pot crește, chiar și solurile ușor saline și acide, deci pot crește bine fără îngrășăminte și alte substanțe chimice care îmbunătățesc solul. De asemenea, meiul nu este sensibil la dăunători și nu are nevoie de stropirea cu pesticide.

De ce sunt boabele de mei atât de nutritive?

Boabele care cresc în condiții dure stochează o mulțime de substanțe nutritive din sol. Acesta este poate un simptom al presiunii evolutive – semințele mai bine pregătite vor supraviețui și vor prospera și speciile mai puțin pregătite vor dispărea. Cu toate acestea, în zilele noastre, orezul și grâul pe care le consumăm sunt soiuri hibridecare au fost selectate pentru creșterea previzibilă și randament ridicat. 

Cereale integrale versus mei

Trebuie avut în vedere un aspect important al boabelor de cereale – aproape toți acizii minerali și grași și o proporție bună din conținutul de fibre se găsesc în stratul de tărâțe. Îndepărtarea stratului de tărâțe duce la o pierdere majoră de nutrienți, dar acest lucru face procesarea mai ușoară și la scară mai mare.

Cum se gătește meiul?

Gătitul meiului este foarte ușor și durează același timp cu gătitul altor  cereale. Este de preferat să-l pui la înmuiat cu cel puțin 2 ore înainte să-l gătești. Acest lucru este util pentru îmbunătățirea calităților probiotice ale acestuia, dar să scurtezi și timpul de preparare. În cazul în care nu ai timp să pui meiul la înmuiat înainte să-l gătești, trebuie să știi că se reduc calitățile probiotice ale acestuia.

Rețetele sunt multe și variate. Având un gust neutru, îl poți folosi atât la prepararea mâncărurilor, cât și a deserturilor (chiftele, pilaf cu legume sau carne, budinci, adăugat în ciorbe etc). Imaginație și mei să fie.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.