Home / Copil / Alimentatie / Beneficiile semințelor de cânepă

Beneficiile semințelor de cânepă

Specialiștii consideră că semințele de cânepă sunt un superaliment, acestea oferind o serie de beneficii pentru sănătate. Sunt bogate în proteine, fibre și acizi grași sănătoși, inclusiv Omega-3 și Omega-6. Au efecte antioxidante și pot reduce simptomele numeroaselor afecțiuni, îmbunătățind sănătatea inimii, a pielii și a articulațiilor. În acest articol, trecem în revistă diferitele beneficii ale semințelor de cânepă.

1. Proteine

Semințele de cânepă sunt o sursă completă de proteine, furnizând toți cei nouă aminoacizi esențiali, în fiecare 30 de g de semințe (aproximativ 3 linguri) existând 9,46 g de proteine.

Aminoacizii sunt elementele de bază pentru toate proteinele, organismul neproducând nouă dintre acești acizi, o persoană trebuie să-i absoarbă din dietă.

De asemenea, aceste semințe sunt bogate în arginină, un aminoacid care are beneficii pentru sănătatea inimii.

2. Grăsimi nesaturate

Beneficiile pentru sănătate ale grăsimilor polinesaturate, în special acizi grași Omega-3 sunt deja cunoscute. Semințele de cânepă sunt o sursă excelentă de acizi grași esențiali, cum ar fi acidul alfa-linolenic (ALA), care este un Omega-3.

Organismul nu poate produce acizi grași esențiali, iar organismul trebuie să-i absoarbă din dietă, aceștia fiind cruciali pentru sănătatea pe termen lung.

Raportul dintre Omega-3 și Omega-6 este foarte important. În general, oamenii tind să mănânce prea multe alimente cu Omega-6 și prea puține cu Omega-3, dar introducerea semințelor de cânepă în dietă ajută la avea un echilibru.

Studiile arată că încorporarea semințelor și a uleiului de cânepă în dieta găinilor a avut ca rezultat ouă cu niveluri crescute de Omega-3 în gălbenușuri și un raport mai sănătos Omega-3/Omega-6.

3. Fibre

O mare parte din fibrele dintr-o sămânță de cânepă se află în corpul exterior sau în coajă. Dacă este posibil, cumpărați semințe de cânepă întregi, dar chiar și decojite, acestea sunt o sursă excelentă de fibre.

Consumul de fibre în fiecare zi poate reduce apetitul, ajută la controlul greutății, acționează pentru stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și ajută la sănătatea intestinului.

4. Minerale și vitamine

Semințele de cânepă conțin o gamă impresionantă de vitamine și minerale și sunt bogate în special în vitamina E, magneziu, fosfor și potasiu. Sunt, de asemenea, o sursă bună de fier, zinc și vitamine B, inclusiv niacină, riboflavină, tiamină, vitamina B-6 și folat.

5. Ajută sănătatea inimii

Comunitatea medicală consideră că acizii grași Omega-3 îmbunătățesc sănătatea inimii și reduc riscul apariției unor probleme precum aritmiile și bolile de inimă. 

Semințele conțin niveluri ridicate de arginină, un aminoacid care se transformă în oxid nitric, acesta fiind esențial pentru dilatarea arterelor și a venelor și ajută la menținerea pereților vaselor de sânge netede și elastice.

6. Reduce inflamația

Cantitatea de Omega-3 din semințele de cânepă și raportul sănătos al Omega-3 la Omega-6 al semințelor pot contribui împreună la reducerea inflamației. În plus, semințele de cânepă sunt o sursă bogată de acid gamma linolenic (GLA), un acid gras polinesaturat care poate avea și efecte antiinflamatoare. Studiile arată că GLA poate acționa ca un puternic antiinflamator.

Reducerea inflamației poate ajuta la reducerea simptomelor bolilor precum sindromul metabolic, diabetul de tip 2, artrita, celor de inimă și ale ficatului gras, dar care nu este legată de alcool.

7. Îmbunătățește starea pielii

Dermatita atopică (AD) și acneea pot rezulta și din inflamația cronică. Compușii antiinflamatori din semințele de cânepă pot ajuta.

Printre alte posibile cauze dietetice, acneea poate fi legată și de o deficiență în Omega-3. Conținutul ridicat de Omega-3 din semințele de cânepă poate ajuta la gestionarea și reducerea simptomelor acneei.

8. Ameliorează artrita reumatoidă

Artrita reumatoidă este o afecțiune autoimună, care face ca sistemul imunitar să-și atace propriile țesuturi, ducând la inflamații la nivelul articulațiilor.

Profilul nutrițional al semințelor de cânepă

Semințele de cânepă conțin o mulțime de proteine, acizi grași sănătoși și fibre. 3 linguri de semințe de cânepă conțin 116 calorii și următoarele substanțe nutritive:

Proteină 9,46 g
Carbohidrați 2,60 g
Acizi grași totali 14,62 g
Acizi grași mononesaturați 1,62 g
Grăsimi polinesaturate 11,43 g
Acizi grași saturați 1,38 g
 
   
   
   

Semințele de cânepă sunt, de asemenea, o sursă sănătoasă de vitamina E și minerale, cum ar fi calciu, fier, magneziu, potasiu și zinc. Cea mai bună metodă de a le consuma este să le adaugi măcinate în smoothie-uri.

Cea mai sănătoasă alegere este să mâncați o dietă variată care conține o gamă largă de nutrienți.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.