Home / Copil / Alimentatie / De ce ar trebui să eviți consumul pastelor în timpul izolării?

De ce ar trebui să eviți consumul pastelor în timpul izolării?

Pastele sunt un aliment care este tolerant foarte bine de stomac, sunt foarte ușor de preparat și plac și foarte multor persoane. În această perioadă, au fost golite rafturile magazinelor de acest produs, în detrimentul legumelor și a altor cereale, oricât de bune ar fi acestea pentru sănătate. Noi vă spunem, însă, de ce este esențială o alimentație echilibrată în această perioadă, fără să consumăm prea multe paste.

Pastele, un aliment de care nu ar trebui să abuzezi

În această perioadă, dacă variezi alimentația zilnică, o să ai parte de  un aport diferit de vitamine, minerale, fibre și nutrienți. Totuși, pastele fac parte din categoria alimentelor utile, deoarece sunt bogate în carbohidrați, unul dintre cei trei combustibili necesari organismului. Dacă majoritatea dietei noastre se bazează pe mâncăruri cu paste, atât la prânz , cât și la cină, nu o să oferim corpului nostru fibre, proteine, acizi grași esențiali, vitamine și oligoelemente. Prin urmare, pentru menținerea unei alimentații echilibrate, trebuie să consumăm cât mai rar paste.

O dietă prea bogată în paste, tranzit încetinit

Când pastele sunt albe și acesta este cazul pentru majoritatea produselor de pe rafturile magazinelor alimentare, dieta este lipsită de fibre. Fără a ține cont de deficitul nutrițional pe care îl putem suferi prin adoptarea unei diete cu paste, lipsa fibrelor poate avea un impact mai mult sau mai puțin grav asupra tranzitului nostru. Mai ales atunci când stai în casă timp de câteva săptămâni și nu faci mișcare ca de obicei, acesta fiind un alt motiv pentru a nu consuma foarte des acest produs alimentar.

Cu ce să înlocuiești pastele

QUINOA. Această cereală este foarte bogată în fibre, dar conține aminoacizi și are un indice glicemic mai mic decât pastele. O poți  folosi în mai multe feluri de mâncare, dar cel mai des este utilizată în salate, însă poți prepara și deserturi, supe sau chiar pâine.

HRIȘCA. Acest aliment are în compoziție proteine, fier, calciu, zinc, magneziu, seleniu, vitamine din complexul B, antioxidanți și aminoacizi esențiali. Și, foarte important, nu conține gluten. O poți folosi în salate, supe, ca și umplutură pentru diferite legume (dovlecei, ardei grași) și în budinci sau tocănițe.

Poți apela, de asemenea, la linte, leguminoase bogate în fier, antioxidanți și foarte digerabile. În plus, consumul de prea multe alimente cu amidon, mai ales dacă nu faci mișcare, duce la creșterea  în greutate. Așa că schimbăm macazul și pregătim tagliatelle din legume (din zucchini, morcovi, sparanghel), bogate în fibre și vitamine. 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.