Home / Viata de familie / Ingredientul lunii / 7 lucruri de știut despre pară

7 lucruri de știut despre pară

Cunoscută de toată lumea și prezentă pe rafturile supermarketurilor pe tot parcursul anului, para este uimitoare prin numeroasele sale varietăți, utilizările sale culinare multiple și aromele delicioase.

Para este unul dintre cele mai bogate fructe în fibre alimentare. Fiecare fruct mediu conține 5 g de fibre, atâta timp cât este consumat împreună cu coaja. Fibrele sunt esențiale pentru a asigura un tranzit bun, pe lângă faptul că contribuie la prevenirea anumitor tipuri de cancer, precum și a bolilor cardiovasculare.

Para nu se coace bine în copacul său. Acesta este motivul pentru care para nu este culeasă la maturitate deplină. Deci, când perele cumpărate la supermarket sunt prea ferme, așezați-le într-un castron sau pungă de hârtie la temperatura camerei. În funcție de gradul lor de fermitate, va dura una până la 10 zile pentru a se coace. Dacă nu le mâncați în aceeași zi, puneți-le în frigider pentru a le încetini coacerea. Totuși, nu uitați să le scoateți cu 30 de minute înainte de a le consuma, astfel încât să simțiți toate calitățile lor gustative.

Para conține 84% apă. De asemenea, este bogată în fibre și conține doar 100 de calorii pe un fruct mediu, para fiind cu siguranță o gustare excelentă.

Culoarea nu este un bun indicator al gradului de maturitate. Nu vă puteți baza pe culoarea unei pere pentru a afla dacă este coaptă, deoarece unele soiuri își schimbă culoarea pe măsură ce se coc, în timp ce altele nu. În schimb, faceți testul cu degetul! Pentru a face acest lucru, strângeți ușor baza pedunculului cu degetul mare. Pe măsură ce perele se coc, „gâturile” lor devin din ce în ce mai fragede. Dacă carnea cedează la atingere, para este coaptă.

Para se oxidează rapid. Odată tăiată, stropiți-o cu suc de lămâie pentru a nu-și schimba culoarea. Este delicioasă pentru salatele de fructe și pentru cutia de prânz a copiilor.

Para este foarte versatilă. Este delicioasă atât crudă, cât și gătită, dar și în arome dulci, dar și sărate. Este delicioasă adăugată la un smoothie dimineață, tăiată într-un castron de cereale sau salată, încorporată în rețete de brioșe, prăjituri, crumble, supe, sandvișuri etc. Preferata mea: o pizza cu brânză de capră, rucola, bucăți de prosciutto crocant și pere. 

Para este o sursă de cupru. Mai puțin cunoscut decât alte minerale, cuprul este necesar pentru formarea globulelor roșii, a colagenului (o proteină care se găsește în piele și oase) și ajută la menținerea sistemului imunitar și a fertilității.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.