Home / Sarcina luna de luna / Alimentatie / 10 alimente pentru o inimă sănătoasă

10 alimente pentru o inimă sănătoasă

Alimentația este foarte importantă pentru organism. Iată 10 alimente pe care le poți consuma în mod regulat pentru a ține bolile de inimă la distanță.

Ovăzul

Datorită beta glucanului din ovăz, un tip de fibră solubilă care se leagă de colesterol în sistemul digestiv și îl elimină în mod natural din corp, ovăzul este un aliment excelent pentru a vă menține corpul și inima sănătoase. Pentru a reduce nivelul colesterolului cu aproximativ 10%, mănâncă cel puțin 30 g de fibre solubile pe zi. Poți mânca fulgi de ovăz dimineața sau îl puteți adăuga în unele preparate sub diferite forme (fulgi, tărâțe de ovăz sau fulgi de ovăz).

Nucile

O altă modalitate excelentă de a reduce în mod natural colesterolul este să consumi nuci. Nucile conțin, de asemenea, fibre, pe lângă faptul că oferă corpului grăsimi sănătoase (grăsimi nesaturate). Nucile conțin, de asemenea, steroli unici din plante care înlocuiesc colesterolul. Pentru a reduce riscul de a dezvolta boli de inimă cu 25%, se recomandă să consumi 50 g  de nuci de cel puțin 3 ori pe săptămână. Alege nuci nesărate, simple sau prăjite la cuptor pentru un beneficiu maxim.

Leguminoasele

Fibrele solubile din ovăz care împiedică acumularea colesterolului în sistemul digestiv se găsesc în cantități mari și în leguminoase. Consumă 125 g de leguminoase pe zi pentru a reduce nivelul colesterolului cu aproximativ 10% și, astfel, pentru a reduce riscul de a dezvolta boli de inimă. 

Peştele

Mâncând două până la trei porții de pește (în special somon și ton proaspăt care conțin niveluri ridicate de acizi grași Omega-3) pe săptămână, o să-ți menții inima sănătoasă.

Legumele și fructele

Legumele și fructele sunt pline de proprietăți pentru întreaga funcționare a corpului, dar știai că ele ajută și la scăderea nivelului de colesterol? Specialiștii recomandă consumul a minimum 5 porții de legume și fructe pe zi (o porție este echivalentă cu 125 g). Variază consumul legumelor cu cel de fructe pentru a profita de beneficiile lor.

Ceapa și usturoiul

Consumul regulat de ceapă și usturoi scade în mod natural colesterolul din sânge. Aceste alimente îmbunătățesc, de asemenea, circulația sângelui prin prevenirea coagulării, care poate duce la boli de inimă.

Iaurturile

Iaurturile, ca și nucile, sunt încărcate cu steroli vegetali care imită colesterolul bun și ajută la scăderea nivelului de colesterol LDL (colesterol rău) din vasele de sânge cu până la 10%. Pentru a dubla beneficiile, adăugați nuci iaurturilor.

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline conține o cantitate mare de antioxidanți care ajută organismul să scadă colesterolul rău (LDL), menținând în același timp un nivel bun de colesterol HDL (colesterolul bun). Folosește ulei de măsline în salate și în mâncăruri.

Vinul roșu

Cercetările au arătat că vinul roșu ajută la curățarea pereților arterelor, rezultând o mai bună circulație a sângelui. Evident, nu vorbim aici de un exces de vin roșu, ci de o cantitate mică, ca o ceașcă de vin seara, la cină!

Ciocolata neagră

Știai că ciocolata neagră conține flavonoide care împiedică lipirea colesterolului de vasele de sânge și scade ușor tensiunea arterială? Mâncând 45 g de ciocolată neagră pe zi îți ajuți inima să fie sănătoasă! Aceasta este o veste bună pentru iubitorii de ciocolată, nu?

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.