Home / Bebelus / Alimentatie / Cum să adaptezi rețetele în funcție de alergii

Cum să adaptezi rețetele în funcție de alergii

Tocmai ați aflat că copilul dvs. are o alergie alimentară? Iată câteva sfaturi practice pentru a vă adapta rețetele actuale pe care le preparați la alergii!

Percepția dvs. despre mâncare nu va mai fi niciodată aceeași. Singura soluție care există în acest moment pentru a împiedica copilul să aibă o reacție alergică este evitarea alimentelor care provoacă alergia.

Înainte de a avea o asemenea problemă în familie, nu prea citeați etichetele. Acum, când le citiți, veți constata că multe alimente sunt contaminate cu alergeni care vă pot afecta. În unele cazuri, ar putea deveni complet imposibil să cumpărați alimente gata preparate și astfel, veți dori să aflați cum să creați rețetele de care să se bucure familia ta. 

Alergiile la lapte, ou și arahide sunt mai mult la copiii mici. Dar printre cei mai cunoscuți alergeni mai găsim și soia, nucile, susanul, glutenul, peștele și crustaceele. Unele persoane sunt, de asemenea, alergice la porumb, sulfiți, anumiți conservanți și coloranți alimentari etc.

Desigur, nu am putut rezuma într-un singur articol cum să se adapteze toate rețetele pentru fiecare alergie, dar vă lăsăm cateva sfaturi pe care le-ați putea găsi utile la cele mai importante alergii.

Alergie la nuci și arahide

Dacă copilul dvs. are alergie la alune sau arahide, dar nu este alergic la soia, iată câteva modalități grozave de a vă adapta rețetele. Indiferent dacă rețetele dvs. de prăjituri sau orice alt desert conține în mod normal nuci sau alune, le puteți înlocui cu boabe uscate de soia și în locul untului de arahide puteți folosi unt de soia. Gustul și textura amintesc foarte mult de arahide.

Alergie la lactate
Pentru cei care trebuie să înlocuiască produsele lactate, iată câțiva înlocuitori. Untul de caju este un înlocuitor excelent pentru cel din lapte. Smântâna poate fi înlocuită cu tofu moale cu textură fină sau cremă de caju. De asemenea, brânza poate fi înlocuită cu tofu ferm și brânză de caju, laptele poate fi înlocuit cu băutură de soia, băutură din orez sau lapte de nucă de cocos.  Vedeți, soluțiile nu sunt chiar așa de ciudate!

Alergie la ouă
Greu de înlocuit oul, dar nu imposibil. De exemplu, pentru fiecare ou de înlocuit într-un produs copt, folosiţi o lingură cu vârf de făină de soia sau amidon din porumb, plus 1/2 lingură de apă. Echivalentul unui ou într-o prăjitură îl puteți înlocui cu o jumătate de banană pasată. Puteți înlocui albușul fiert din rețete precum salata de cartofi cu tofu la aburi. Pentru a lega compoziții, de carne, de legume, puteți folosi  piure de cartofi, pesmet de cereale integrale umezit sau fulgi de ovăz.

Majoritatea rețetelor pot fi modificate pentru a fi potrivite cu dieta persoanei alergice din familia ta. Trebuie să vrei și să nu-ți fie frică să încerci.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.