Home / Copil / Alimentatie / 5 mituri despre zahăr

5 mituri despre zahăr

Zahărul a devenit inamicul numărul 1 al dietei noastre. Dar ce este oare adevărat? Pentru a demitiza adevărul de fals, am apelat la sfatul unui nutriționist.

 Zahărul agită copiii

FALS.  „Efectele zahărului asupra copiilor nu sunt foarte bine documentate, deci este dificil de explicat fiziologic ce se întâmplă”,  explică nutriționistul. Copilul tău este foarte entuziasmat și agitat când mănâncă zahăr sau merge la o petrecere? Poate fi mediul și numeroșii stimuli implicați mai degrabă, decât zahărul în sine.

Cu toate acestea, când vine vorba de ciocolată, este diferit. Cofeina pe care o conține este un stimulent. „Nu vrem să oferim deserturi care conțin cofeină copiilor, dar totuși nu ezităm să le oferim ciocolată”, ne spune nutriționistul.

Consumul unui pahar de suc de portocale în fiecare dimineață este bun pentru sănătatea ta

FALS. „Nu le dăm o cutie cu băutură răcoritoare copiilor de doi ani, dar totuși le dăm suc de fructe”, spune nutriționistul. Dacă ți se pare ciudată această comparație, trebuie să știi că un pahar de 250 ml de suc de portocale 100% natural are 21 g de zahăr, iar aceeași cantitate de băutură răcoritoare are 29 g. Adaugă la acel pahar de suc de portocale de dimineață o cutie de suc la prânz și cu siguranță depășește cu mult recomandările Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) conform cărora copiii nu ar trebui să consume mai mult de 12,5 g de zahăr adăugat pe zi. 

Zahărul este un medicament și acționează asupra creierului precum nicotina sau drogurile

FALS… și ADEVĂRAT. Zahărul, ca multe alte lucruri – droguri, nicotină, alcool etc. – secretă hormonul fericirii, dopamina. „Nu are neapărat același efect, deoarece un aliment care furnizează dopamină nu duce neapărat la dependență”, spune nutriționistul. Prin urmare, putem mânca zahăr fără să devenim dependenți. Sfatul specialistului pentru zahăr, ca și pentru multe alte lucruri, este MODERAȚIA!

Zahărul poate provoca diabet

ADEVĂRAT.  Dacă consumi excesiv zahăr în mod regulat, acest lucru poate duce la creșterea în greutate și de aici până la diabet mai este doar un pas. Da, zahărul se află pe lista cauzelor diabetului. Nutriționistul subliniază că cazurile de diabet de tip 2 la copii sunt în creștere, chiar s-a ajuns la o situație îngrijorătoare.   

Dacă ești supraponderal și obez crește, de asemenea, riscul de boli cardiovasculare și cancer. Nu, zahărul nu este singurul vinovat, dar, după cum subliniază nutriționistul, „există doar beneficii în reducerea consumului de zaharuri”!

Mierea și siropul de arțar sunt zaharuri mai bune decât zahărul alb

FALS. „Molecula de glucoză sau fructoză, indiferent dacă este într-un fruct, în siropul de arțar sau în zahărul alb, nu își schimbă forma. O moleculă de glucoză este o moleculă de glucoză ”, explică nutriționistul. Prin urmare, pentru că siropul de arțar conține anumite proprietăți nutriționale, nu ar trebui să fie consumat excesiv! De exemplu, „există 45 miligrame de potasiu într-o lingură de sirop de arțar. Desigur, dacă îl comparați cu zahărul alb simplu, pare extraordinar. Dar știind că o banană conține 420 de miligrame de potasiu, ce faci, mănânci o banană sau folosești siropul? ”, spune nutriționistul.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.