Home / Sarcina luna de luna / Alimentatie / Surse de proteine

Surse de proteine

Proteinele sunt esențiale pentru organism! Sunt folosite la construcția mușchilor, pentru unghii, păr și piele, pentru a ajuta inima să funcționeze și pentru a vă apăra corpul împotriva bolilor.

Rolul proteinelor

În principal, proteinele îți oferă energia de care ai nevoie pentru a-ți îndeplini sarcinile zilnice. După naștere, proteinele ajută la producerea laptelui matern. Deoarece nu putem stoca proteine, alimentele noastre trebuie să le conțină în fiecare zi, în mod ideal la fiecare masă.

Sursa de proteine

Există proteine ​​de origine animală și proteine ​​de origine vegetală. Alimentele bogate în proteine ​​de origine animală sunt carnea, peștele, crustaceele, moluștele, ouăle, laptele și produsele lactate în general. Alimentele bogate în proteine ​​de origine vegetală sunt cerealele, leguminoasele (soia, linte, fasole uscată, năut, mazăre etc.), nucile, ciupercile și semințele.

Necesarul nutrițional zilnic

Deoarece necesarul de proteine ​​variază în funcție de sex și vârstă (copil, femeie sau bărbat), este recomandat să calculați între 15 și 20% din caloriile zilnice în proteine, împărțite în trei mese pentru a vă echilibra necesarul de energie. La femeile însărcinate sau care alăptează, nevoile sunt crescute, deoarece consumul de energie este mai mare.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.