Home / Copil / Alimentatie / Nevoia de fier a copiilor

Nevoia de fier a copiilor

Dieta copiilor ar trebui să fie variată și cât mai completă pentru a furniza substanțele nutritive de care au nevoie pentru a crește frumos și sănătos. Fierul este unul dintre aceste elemente esențiale.

De ce fier?

Fierul este utilizat pentru a produce hemoglobina, care, la rândul său, servește la transportul oxigenului prin sânge. Deficitul de fier provoacă anemie, adică diferite organe și mușchi nu au suficient oxigen pentru a funcționa normal. De asemenea, creierul copiilor suferă direct de la deficitul de fier.

Simptomele deficienței de fier

  • Copilul nu ia în greutate sau ia foarte puțin
  • Are un risc crescut la infecții
  • Pielea este mai deschisă decât este normal
  • Copilul refuză să bea sau să mănânce
  • Este mai puțin activ decât înainte
  • Bebelușii plâng fără nici un motiv aparent
  • Păr uscat, limba lucioasă și bătăi puternice ale inimii
  • Copiii mai mari suferă de oboseală, probleme de concentrare și slăbiciune generală.

Care sunt cerințele de fier

Bebelușii hrăniți cu lapte: laptele matern este suficient pentru a asigura cantitatea de fier de care are nevoie până la vârsta de 6 luni, cu condiția ca mama să aibă o dietă echilibrată.

Sugarii hrăniți cu formulă: până la 1 an, este important să alegeți o formulă îmbogățită cu fier pentru a-i satisface nevoile.

 

Cerințele zilnice de fier după vârsta copilului
7 până la 12 luni 11 mg
12 până la 36 de luni 7 mg
4 până la 8 ani 10 mg
9 până la 13 ani 8 mg
 

Fierul din alimente

Carne 

Fierul se găsește în toate tipurile de carne roșie și albă (carne de vită, miel, carne de porc, carne de vită, ficat, pui, curcan) și pește.

Cereale

Alegi produsele din cereale îmbogățite cu fier (pâinea integrală, pastele și orezul). Citești eticheta.

Legume
Năutul, lămâia, mazărea uscată și fasolea boabe conțin fier.

Legume verzi
Legumele verzi care conțin fier sunt spanacul, broccoli, varza de Bruxelles, mazărea verde, fasolea verde etc.

Fructe uscate
Prunele, strugurii și smochinele uscate conțin, de asemenea, fier.

DE ȘTIUT!

  • Nevoia de fier este de 1,8 ori mai mare pentru vegetarieni;
  • Copiii prematuri ar trebui să primească suplimente de fier de la vârsta de 8 săptămâni până la 1 an;
  • Utilizarea de prea mult fier poate fi periculoasă. Este important să consultați un medic înainte de a lua suplimentele pentru copii;
  • Vitamina C ajută absorbția de fier. Prin urmare, se recomandă combinarea alimentelor bogate în vitamina C cu cele bogate în fier;
  • De asemenea, copiii pot fi temporar anemici atunci când au un virus sau o inflamație cronică. Virusul încetinește capacitatea organismului de a produce hemoglobină.

 

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.