Home / Viata de familie / Activitati / Cum îți recapeți vitalitatea după nașterea copilului

Cum îți recapeți vitalitatea după nașterea copilului

Ești proaspăt mămică? Nivelul tău de fericire este la apogeu, dar energia ta? Este sigur că ești obosită, chiar și epuizată fizic și emoțional. Și este normal! După naștere, nopțile nedormite și bebelușul care îți cere atenția în mod continuu duc la „consumarea”  bateriilor organismului tău. Acesta este motivul pentru care este esențial să ai o dietă adecvată pentru a-ți recăpăta vitalitatea și de a bucura la maximum de rolul tău de mămică și de concediul de maternitate.

Nevoia ta de energie după naștere

În timpul sarcinii, majoritatea femeilor au grijă la calitatea dietei pentru a oferi tot ce este mai bun și sănătos bebelușilor. Dar știi că după naștere dieta este la fel de importantă? Când alăptezi, bogăția laptelui tău este influențată de ceea ce mănânci.

În plus, o femeie care alăptează are nevoie de mai multă energie, 350 până la 400 de calorii în plus în fiecare zi. Pentru a le satisface, consumă încă un fruct și o porție suplimentară de produse lactate în fiecare zi. Indiferent dacă alăptezi sau nu, încearcă să mănânci o varietate de alimente sănătoase în fiecare zi.

Gustări în loc de masă?

Nu ai timpul sau energia pentru a pregăti mese „adevărate”? Nicio problemă! Soluția este să mănânci o gustare la fiecare două-trei ore. Consumând alimentele sănătoase, care combină proteinele și carbohidrații, o să ai energia fizică și mentală mult mai bună. Acest lucru îți va face zilele mult mai plăcute… și mai puțin stresante.

Iată câteva exemple de gustări sănătoase care stimulează energia:

  • Iaurt grecesc și fructe proaspete.
  • O felie de pâine integrală cu unt, însoțită de un pahar de lapte.
  • Biscuiti și brânză.
  • Sandvici cu avocado și somon.
  • Un ou fiert tare servit cu legume crude. Reține că ouăle fierte în coajă se păstrează timp de șapte zile la frigider. Fierbe câteva pentru toată săptămâna.
  • Un smoothie hrănitor, făcut cu produse lactate sau o băutură vegetală, fructe și/sau legume etc.
  • Un pahar cu lapte și semințe de dovleac sau de floarea-soarelui.
  • Fructe uscate și nuci.

Cere ajutor!

Cu un copil nou-născut acasă, pregătirea unei mese elaborate pentru restul familiei este aproape imposibilă. Acesta este motivul pentru care cuvântul de lege de acum înainte este SIMPLITATE! Uită de rețetele care au nevoie de 20 de ingrediente și de timp să le prepari. Poți cere ajutorul soțului. Nu gătește? Trimite-l să facă cumpărăturile, să pregătească ceva ușor pentru cină, să spele vasele, să dea cu aspiratorul… Dar sunt sigură că mama sau soacra vor fi bucuroase să vă gătească câteva feluri de mâncare din când în când.

Și când vorbesc de simplitate, mă refer la mesele care sunt gătite rapid, care au gust și sunt bune pentru sănătate. De exemplu, o omletă cu legume, paste integrale cu sos pesto, pește cu legume la cuptor sau pe grătar, supă de legume congelate etc. Când petreci timp în bucătărie, fii eficient și prepară odată mai mult, împarte în caserole și congelează. Brioșele, supele, sosul de spaghete și orezul fiert sunt câteva exemple de alimente care se pretează a fi păstrate foarte bine în congelator.

Bea mai multă apă, este aliatul tău împotriva oboselii

Apa nu înlocuiește somnul bun, dar acesta este doar un vis pentru moment, ai nevoie de alte strategii! Știai că deshidratarea poate provoca oboseală? Așadar, asigură-te că bei suficientă apă, mai ales dacă alăptezi. Un sfat bun este să păstrezi o sticlă cu apă lângă locul unde alăptezi și să bei de fiecare dată. Trebuie să bei minimum 1,5 l pe zi.

Pariază pe nutrienții „antioboseală”

O dietă bine echilibrată este cheia bunăstării explozive. O deficiență în anumiți nutrienți, cum ar fi fierul, acidul folic și vitamina B12, crește oboseala. Așadar, ai grijă să incluzi alimente care conțin acești nutrienți în meniu în mod regulat, mai ales dacă ai pierdut mult sânge în timpul nașterii.

Iată în ce alimente poți găsi cei trei nutrienți antioboseală:

Fier: carne, leguminoase, organe, legume cu frunze de culoare verde închis.
Vitamina B12: alimente de origine animală, cum ar fi păsările de curte, fructele de mare, ouăle și produsele lactate.
Acid folic: ficat, drojdie de bere, spanac, germeni de grâu, nuci.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.