Home / Viata de familie / Activitati / Cum faci față sezonului gripal

Cum faci față sezonului gripal

Sezonul gripal a început. Pentru a ne menține sănătoși  și pentru a înfrunta gripa și răceala este necesar să facem unele schimbări zilnice în obiceiurile noastre.

Răceală sau gripă?

Răcelile debutează de obicei mai lent, cu febră mică, durere de cap, durere în gât și rinoree, ulterior apărând tusea, care de obicei este uscată la debut și care poate deveni semiproductivă. Simptomele sunt ușoare și trec în circa 7 zile. În schimb, gripa are un debut brusc, cu febră mare și persistentă, stare generală proastă, dureri musculare și articulare, durere de cap și tuse.

Preveniți gripa

Gripa poate fi prevenită în mai multe moduri: prin administrarea vaccinului antigripal; spălarea frecventă a mâinilor; tuse și strănut în pliul brațului, curățarea și dezinfectarea obiectelor și a suprafețelor atinse de mulți oameni; odihnă și somn suficient; participarea la o activitate fizică moderată și o alimentație sănătoasă pentru a vă menține sistemul imunitar puternic.

Sistemul imunitar

Potrivit unui sondaj recent, aproximativ 60% dintre oameni fac schimbări în stilul de viață pentru a-și ajuta sistemul imunitar în timpul sezonului rece. Cu toate acestea, doar 18% dintre aceștia își schimbă dieta pentru a include nutrienți care le ajută sistemul imunitar.

Pentru persoanele care au o dietă echilibrată, sistemul lor imunitar este mai eficient, deoarece o dietă sănătoasă va satisface nevoile nutriționale. Este indicat, de asemenea, să iei multivitamine pentru a-ți întări sistemul imunitar.

Nutrienți

Mai mulți nutrienți joacă un rol în creșterea imunității. Printre aceștia se numără vitamina A, vitamina C și zincul. Iată câteva exemple de alimente care pot fi adăugate în meniul tău pentru a obține acești nutrienți.

Vitamina A: ficat, pește, ou, morcovi, mango, cartofi dulci etc.

Vitamina C: ardei, portocale, pepene, căpșune, broccoli, roșii etc.

Zinc: stridii crude, carne de vită, semințe de susan, leguminoase etc.

Adoptarea unei diete și a obiceiurilor zilnice sănătoase te poate ajuta să-ți consolidezi sistemul imunitar și astfel să te ferești de răceală și gripă. Trebuie să începi chiar de azi să pui în aplicare câteva schimbări în modul de viață. Succes!

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.