Home / Copil / Alimentatie / Alimente care îi dau energie copilului tău

Alimente care îi dau energie copilului tău

Nimeni nu este ferit de perioadele în care le scade energia, nici măcar copiii! Iată câteva alimente pe care să le dai micuților tăi pentru a le crește energia.

Portocală

Portocala este bogată în vitamina C, potasiu și acid folic; în plus, furnizează energie în mod constant, spre deosebire de un aliment mai dulce. Sucul de portocale proaspăt stors conține vitamina C, dar cel mai bine este să mănânci o portocală întreagă pentru a beneficia și de fibre.

Migdale

Migdalele sunt o gustare sănătoasă bogată în grăsimi și proteine, atât timp cât sunt consumate simple, fără sare. În plus, migdalele sunt ambalate cu mangan și cupru, care joacă un rol esențial în menținerea descompunerii corecte a energiei în organism prin neutralizarea toxinelor din celule. Acestea conțin, de asemenea, riboflavină, care ajută la producerea de energie.

Avocado

Avocado este bogat în vitaminele B6, B1, B2 și B3, toate acestea contribuind la producerea și metabolizarea energiei. În plus, avocado este ușor de adăugat în dieta ta: în sandvici, în supele-cremă, în salate, sub formă de guacamole etc. De asemenea, puteți face deserturi uimitoare sau smoothie-uri cu acest fruct minune!

Banană

Ai nevoie de energie repede? Bananele sunt aliatul de care ai nevoie! Este fructul prin excelență al sportivilor, deoarece conține trei zaharuri naturale (zaharoză, fructoză și glucoză), combinate cu fibre.

Bogate în potasiu și vitamina B, bananele ajută la încetinirea digestiei și la stabilizarea nivelului zahărului din sânge.

Chia

Deși despre beneficiile chia se vorbește mai des în ultimii ani, aceste semințe au fost cultivate și comercializate de secole în America Latină. Acestea au fost o sursă importantă de hrană în rândul aztecilor în timpul expedițiilor de vânătoare. În plus, semințele de chia sunt o sursă excelentă de Omega 3, Omega 6, fibre, vitamina C, fier și calciu.

Ciocolată neagră

Dacă îți place ciocolata cu lapte, trebuie să știi că cea mai indicată de a fi consumată este ciocolata neagră (70%). Aceasta este o sursă excelentă de energie, ca să nu mai vorbim că este bogată în minerale, precum fier, potasiu, magneziu și fosfor. Este, de asemenea, o sursă de fibre și proteine.

Kale

Kale este un superaliment. Vitaminele și mineralele sale ajută la producerea de energie și este o sursă bună de calciu. Poți pregăti din ea un smoothie delicios alături de ananas, măr verde, kiwi și lapte de migdale. Delicios!

Apă

Cu siguranță știi că deshidratarea este unul dintre primii factori de oboseală? Pentru ca aceștia să fie bine energizați, copiii sunt, prin urmare, încurajați să bea multă apă pe tot parcursul zilei!

Suc de cocos

Se bea ca atare sau adăugat la piureurile de fructe. Apa de nucă de cocos are un conținut ridicat de electroliți și este un calmant al setei atunci când cel mic face sport sau mișcare. Perfect pentru vară!

Fructe uscate

Pot fi transportate cu ușurință în geantă sau ascunse în cutia de prânz; fructele uscate, pe lângă faptul că sunt o gustare rapidă și convenabilă, sunt o sursă excelentă de energie! În plus, copiilor le plac.

Cereale integrale

Grâul, ovăzul și orezul brun etc. conțin carbohidrați complecși care îl vor menține pe cel mic toată ziua energic. Consumul de pâine prăjită sau cereale integrale la micul-dejun este o idee minunată! Iar pentru sandviciuri, optăm întotdeauna pentru pâine integrală de grâu sau cereale.

Semințe

Semințe de floarea-soarelui, semințe de susan sau semințe de in…,  toate acestea conțin o mulțime de proteine, grăsimi bune, vitamina E, antioxidanți și minerale importante, cum ar fi magneziul, care contribuie la furnizarea de energie. Îl strecurăm în salate, iaurturi, amestecuri de fructe uscate.

Quinoa

Quinoa este bogată în carbohidrați și proteine, fiind boabele care energizează copiii până la următoarea masă. O poți folosi într-o salată, cu legume, preparată budinci dulci sau sărate…

Lintea

Cu un conținut ridicat de fibre, o sursă excelentă de proteine, lintea stabilizează nivelul zahărului din sânge, contribuind la prevenirea nivelurilor scăzute de energie de la mijlocul zilei.

Miere

Hmmm! Mierea este delicioasă, 100% naturală și are o serie de beneficii terapeutice. Știai că o simplă lingură de miere este echivalentul natural al unei băuturi energizante? Cu un indice glicemic redus, acest îndulcitor acționează ca un combustibil pentru mușchi, deoarece este eliberat pe tot parcursul zilei. Ai grijă însă: nu dăm miere unui bebeluș!

Ouă

Este genial dacă micuțul tău își începe ziua, la micul-dejun, cu o omletă sau un ou fiert. Bogate în fier și proteine, ouăle ajută ca pe parcursul zilei cel mic să nu sufere o scădere de energie. În plus, vitamina B din acestea îi va stimula creierul.

Cartofi dulci

Piure, sotați sau în supă, cartofii dulci sunt bogați în carbohidrați, încărcați cu betacaroten (vitamina A) și vitamina C. Sunt, prin urmare, o sursă excelentă de energie, pe care copiii o adoră. Pentru o alternativă sănătoasă la faimoșii cartofi prăjiți, coace fâșii de cartofi dulci la cuptor, presărați cu un strop de ulei și condimentele pe care le adoră cel mic. Dacă nu-i plac condimentele, îi presari doar cu sare.

Măr

Se spune că un măr consumat pe zi ține departe doctorul. Dar, de asemenea, mărul oferă copilului o doză sănătoasă de putere și vigoare. Cu un conținut ridicat de fibre, merele se digeră mai greu și, prin urmare, oferă energie mai lungă pe timpul zilei decât alte fructe. Un sandvici făcut dintr-o felie de pâine cu brânză și felii de mere este întotdeauna un mic-dejun câștigător!

Somon

Somonul este plin de Omega 3, care ajută la producerea de energie și la funcționarea sănătoasă a creierului, dar conține și proteine, vitamina B6, niacină și riboflavină, toate acestea transformând alimentele pe care le consumă în energie. Somon afumat la micul dejun? Ce mod minunat de a începe ziua!

Iaurt grecesc

Iaurturile de tot felul conțin probiotice, cheia unei bune digestii. În plus, sunt un partener excelent al sistemului imunitar! Bogat în magneziu, care este crucial pentru eliberarea de energie, iaurtul adaugă și o doză semnificativă de calciu în dieta zilnică.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.