Home / Bebelus / Alimentatie / 7 alimente benefice pentru creierul copiilor

7 alimente benefice pentru creierul copiilor

Pe măsură ce copiii cresc, bineînțeles că și creierul lor crește și se schimbă. Pentru o dezvoltare normală, alimentele pe care le consumă sunt foarte importante. Primii ani sunt critici pentru dezvoltarea creierului și ceea ce mănâncă afectează concentrarea și abilitățile cognitive. În articolul următor o să vorbim despre șapte alimente care pot ajuta copiii să se concentreze și care au un rol în modul în care creierul lor se dezvoltă pe viitor.

1. Ouă

Proteinele și nutrienții din ouă  îi ajută pe copii să se concentreze.

Cum să le servești copilului: la micul-dejun sau la o gustare după-amiaza îi faci o omletă și o așezi într-o tortilla din făină integrală. Combinația de proteine-carbohidrați dă energie copiilor până la următoarea masă. Le poți da, de asemenea, sandvișuri cu salată de ouă și legume sau ouă ochiuri cu pâine integrală.

2. Iaurt grecesc

Grăsimea este importantă pentru sănătatea creierului. 

Un iaurt grecesc gras (care are mai multe proteine ​​decât alte iaurturi) poate ajuta la menținerea celulelor creierului în formă bună  pentru trimiterea și primirea de informații.

Cum să-l servești: dimineața, adaugi în iaurtul grecesc cereale cu cel puțin 3 grame de fibre și fructe proaspete. Îl poți introduce și în sosuri sau deserturi.

3. Legume verzi

Pline de acid folic, antioxidanți și vitamine, spanacul și varza kale, de exemplu, ajută la creșterea celulelor noi ale creierului.

Cum le servești: legumele verzi nu le sunt pe plac tuturor copiilor.Decât să-i servești o salată, îți recomand să încerci câteva rețete unde poți ascunde aceste legume: în smoothie-uri de fructe, în omlete, lasagna, brioșe sau clătite.

4. Pește

Peștele este o sursă bună de Vitamina D și Omega-3, care protejează creierul. Somonul, tonul și sardinele sunt foarte bogate în Omega-3. Cu cât ajungi la creierul copilului cu mai mult Omega-3, cu atât va funcționa mai bine și se va putea concentra mai bine.

Cum îl servești: Gătește peștele și oferă-l copilului cu un sos pe care el îl place foarte tare. Poți adăuga pește la brioșe sau poți pregăti sandviciuri cu ton.

5. Nuci și semințe

Bogate în proteine, acizi grași esențiali, vitamine și minerale, nucile și semințele pot controla sistemul nervos.

Cum le servești:

  • Pe piață se găsește unt de arahide, iar din semințele de floarea-soarelui poți prepara singură acasă o pastă. De exemplu, semințele de floarea-soarelui sunt bogate în acid folic, vitamina E și seleniu. Dacă nu poți face copiii să mănânce semințele ca atare, poți folosi pasta de semințe sau untul de arahide pe tartine din biscuiți sau pâine.
  • Prepari pesto: Nucile combinate cu ulei de măsline și verdeață fac un sos sănătos și gustos pe care îl poți folosi la prepararea pastelor din cereale integrale.

6. Fulgi de ovăz

Fulgii de ovăz, bogați în proteine ​​și fibre, ajută sistemul nervos central. De asemenea, datorită complexului de vitamine B din compoziția sa, ovăzul dezvoltă, menține și echilibrează funcționarea sistemului nervos

Într-un studiu, copiii care au mâncat fulgi de ovăz cu fructe proaspete s-au descurcat mai bine în sarcinile școlare legate de memorie decât cei care au consumat alte cereale cu zahăr.

Mod de servire: Pui fulgii de ovăz în lapte, îi lași să se înmoaie, după care adaugi fructe proaspete tăiate cubulețe. Adaugi și puțină scorțișoară, deoarece compușii din condiment protejează celulele creierului. De asemenea, îi poți folosi la prepararea fursecurilor și a altor deserturi.

7. Mere și prune

Copiii poftesc adesea la dulciuri, mai ales atunci când se simt obosiți Merele și prunele sunt bune a fi oferite ca și gustări deoarece conțin quercetină, un antioxidant care poate lupta împotriva declinului funcțiilor mentale. 

Cum le servești: lucrurile bune se găsesc adesea în coaja fructelor, deci cumpără produse bio. Spală bine fructele, taie-le cubulețe, pune-le într-un castron și oferă-le celui mic.  Cu siguranță o să le placă. De asemenea, le poți introduce în smoothie-uri, în prăjituri, în salate etc.

Sunt mult mai multe alimente care ajută creierul să se dezvolte normal, dar despre alte șapte, într-un articol viitor!

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.