Home / Bebelus / Secretul copiilor sănătoși

Secretul copiilor sănătoși

Nu s-au îmbolnăvit de COVID-19, nu au avut niciodată afecțiuni gastro, trec iernile fără să răcească și să facă febră și nici nu au astm și alergii? Aceștia sunt copiii sănătoși! Dar care este, oare, secretul acestor copii?

Desigur, sănătatea fizică și psihică variază de la un individ la altul, în special datorită anumitor predispoziții genetice. Cu toate acestea, anumite practici și obiceiuri de viață sunt foarte importante pentru creșterea copiilor sănătoși. Iată câteva.

Alăptează cât mai mult timp posibil

Atenție! Nu spun că copilul tău nu va fi sănătos dacă nu este alăptat! Dar beneficiile alăptării sunt numeroase și bine documentate. Pe lângă hrănirea bebelușului cu toți nutrienții, laptele matern îl ajută să rămână sănătos pe tot parcursul vieții. Organizația Mondială a Sănătății recomandă mamelor să-și alăpteze exclusiv sugarii până la 6 luni și până la vârsta de doi ani cel puțin.

Acceptă germenii

Specialiștii spun că copiii au nevoie de mai mulți germeni în viața lor. Prin dezinfectarea exagerată a spațiului unde stă copilul, împiedicăm maturizarea sistemului lor imunitar. Așadar, lasă copilul să se murdărească și să fie lins pe față de câinele familiei etc.

Închide ecranele

În această perioadă este mai greu, dar specialiștii spun că trebuie să limităm timpul petrecut în fața ecranelor (televizor, computer, tablete etc.). Astfel, copiii sub 2 ani nu ar trebui să petreacă timp în fața ecranelor, în timp ce cei între 2 și 5 ani nu ar trebui să petreacă mai mult de o oră pe zi. Ecranele ar trebui să fie, de asemenea, oprite în timpul meselor și în timpul lecturii. De ce? Deoarece timpul petrecut în fața ecranelor, pe lângă faptul că împiedică interacțiunile sociale și perioadele de joc activ, crește riscul copiilor de a fi supraponderali sau obezi, le afectează somnul și pregătirea școlară și crește agresivitatea.

Dietă sănătoasă

Oferă celui mic o mare varietate de alimente, în special fructe și legume, limitează consumul de zahăr și sare, evită consumul  produselor procesate etc., deoarece sănătatea este atât de prețioasă încât merită tot timpul și toți banii. Dacă faci un efort să-i oferi celui mic alimente sănătoase, dintr-o dată, întreaga familie, inclusiv adulții, beneficiază de acestea, ceea ce este extraordinar de bine.

Doarme suficient?

Somnul este un element esențial pentru dezvoltarea fizică și psihologică. Într-adevăr, un somn de calitate ajută la consolidarea învățării, la o concentrare mai mare, la prezentarea unui raționament logic, la gestionarea mai bună a emoțiilor și la întărirea sistemului imunitar. Prin urmare, te asiguri că prichindelul tău doarme un număr suficient de ore în fiecare noapte. O recomandare generală este de 10 până la 13 ore de somn pentru copiii cu vârsta sub 5 ani și de 10 până la 12 ore pentru copiii cu vârsta de 6 ani și peste.

Activitate fizică zilnică

Sare, dansează, aleargă… Copilul tău ar trebui să facă în medie 30 de minute de activitate fizică pe zi, ideal în aer liber, pentru a profita de aerul proaspăt. Unele dintre numeroasele beneficii ale activității fizice zilnice sunt menținerea unei greutăți optime și a unei inimi sănătoase, reducerea riscului de diabet de tip 2 și întărirea oaselor și a mușchilor. Tu, ca părinte, ești cel mai bun model pentru a-l încuraja. Dacă tu faci din activitatea fizică o parte a propriului stil de viață, îi inspiri și pe cei mici să facă la fel.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.