Home / Copil / Alimentatie / Scoicile, sănătate și gust

Scoicile, sănătate și gust

Scoicile sunt cunoscute și preparate încă din Antichitate. Din ce în ce mai mulți români le apreciază. Merg la restaurant să le mănânce sau, de ce nu, le pregătesc acasă. Dacă îți place gustul trebuie să știi că scoicile sunt și benefice organismului, deoarece sunt sărace în grăsimi și bogate în fier, minerale (precum seleniu, zinc, magneziu, potasiu), vitamina B12 şi proteine.

Scoicile pot fi recoltate pe tot parcursul anului. Atunci când le cumperi trebuie să te asiguri că sunt proaspete. Semnele că sunt bune de consumat sunt: trebuie să fie perfect închise, lucioase, să aibă un miros proaspăt, de mare, și să aibă cochilia intactă. Scoicile care sunt zdrobite sau sunt deschise trebuie aruncate.

Curățare și păstrare

Cel mai adesea, scoicile le găsești necurățate și de aceea trebuie să le speli și să le cureți foarte bine. Iată care sunt etapele: le lași în apă rece circa 30 de minute, după care le freci foarte bine cu un burete de sârmă. După această operațiune,  scoți încet, fără să le rupi, firele de alge care intră în scoică. După ce ai terminat de curățat, le mai lași 10 minute în apă rece, după care le pui într-o sită mare și le clătești sub jet de apă rece.

Trebuie să știi că, după ce le-ai curățat, pot fi păstrate la frigider maximum 48 de ore, învelite într-un prosop umed. Odată preparate, tot 48 de ore le poți păstra la frigider. Doar dacă le congelezi le poți păstra 3 luni. Atenție! Să fie curățate! Dacă le congelezi necurățate, nu le mai poți folosi.

Preparare

Timpul de preparare este scurt dacă le faci simplu, cu puțin vin alb, unt și usturoi.  În momentul în care cochiliile sunt perfect deschise, sunt bune de consumat. Dacă te-ai gândit să le gătești mai complex, umplute sau gratinate, după fierbere păstrezi doar jumătatea care are carnea. Dacă le folosești la orez, adaugi scoicile la sfârșit. Dacă le fierbi prea mult, devin elastice și își pierd din aromă. Dar acest lucru este valabil aproape pentru toate fructele de mare. Nu este bine să le mănânci crude, doar dacă provin din ape sigure, nepoluate.

De-a lungul timpului, bucătarii au inventat sute de rețete. Le descoperim în supe, aperitive, umplute, gratinate, cu paste, cu sosuri, cu ciuperci… Chiar și în combinație cu fasole (cassoulet de fructe de mare)!

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.