Home / Copil / Alimentatie / Imunitate de nota 10

Imunitate de nota 10

La primul semn de febră și nas care curge, te îngrijorezi firesc și te întrebi ce poți face ca puiul tău să mai sufere. Ei bine, să ne amintim că și răceala, și gripa sunt provocate de un virus, căruia îi poți veni de hac dacă-i oferi o alimentație plină de vitamine și suplimente care-i stimulează imunitatea.

După cum știi, sănătatea copiilor noștri depinde într-o foarte mare măsură de alimentația pe care le-o oferim zilnic: o porție zilnică de cereale integrale, de fructe, legume și fructe proaspete, lactate și proteine îi vor stimula imunitatea. Există însă anumite vitamine și minerale care ar trebui privilegiate în această perioadă pentru proprietățile lor excepționale în ceea ce privește imunitatea.

Vitamina A: Această vitamină intervine în dezvoltarea și reînnoirea celulară, mai ales la nivelul pielii și al mucoaselor. De asemenea, datorită proprietăților ei antioxidante, joacă un rol indispensabil în menținerea sănătății barierelor fizice care ne protejează de microbi, adică pielea, mucoasa nazală, flora intestinală.

Cele mai bune surse: Vitamina A este prezentă în mod direct în produsele de origine animală (ficat, unt,  pește oceanic, produse lactate). Derivatele ei, ca provitamina A și betacarotenul există din abundență în fructele și legumele viu colorate: morcovi, roșii, ardei gras roșu, cartof dulce sau dovleac.

Vitaminele B: Aceste tipuri de vitamine stimulează absorbția oxigenului la nivel celular, cresc rezistența organismului la frig și au un rol esențial în formarea globulelor roșii, precum și în eliminarea toxinelor din organism. Deci cele 8 vitamine b se numără printre cei mai buni prieteni ai sistemului imunitar și ar trebui introduse zilnic în meniul puiului tău.

Cele mai bune surse: Fulgii de ovăz, legumele boabe (fasole albă, năut, linte), ciupercile, legumele verzi și peștele oceanic reprezintă sursele cele mai importante, mai ales dacă sunt preparate sănătos: pe aburi, fierte sau la cuptor.

Vitamina C: Recunoscută pentru proprietățile ei imunostimulatoare excepționale, ea permite o mai mare mobilizare a globulelor albe și a neutrofilelor, celulele ale sistemului imunitar care distrug factorii patogeni. De asemenea ea favorizează sinteza și activarea interferonului, substanță care împiedică penetrarea virusurilor în celule.

Cele mai bune surse: Ardeii grași roșii, coacăzele, pătrunjelul, broccoli și citricele sunt câteva din cele mai bogate alimente în această vitamină. Important de știut este că vitamina C este sensibilă la căldură, de aceea o bună cantitate din ea se pierde dacă alimentele sunt fierte. Iar sucurile proaspete de fructe trebuie consumate în primele 15 minute de la preparare pentru ca vitamina să nu se oxideze.

Vitamina D: Denumită și vitamina soarelui, aceasta este produsă de corpul nostru când ne expunem la soare. Corpul are nevoie de această vitamină pentru absorbția calciului Și fixarea sa în oase. Ea acționează mai ales la nivelul sistemului de protecție al pielii, îi conservă integritatea structurii și participă la menținerea hidratării epidermei.

Cele mai bune surse: Această vitamină este destul de greu de găsit în alimentație, există însă două alimente din care puiul tău își poate lua o parte din doza zilnică: laptele și ouăle. E important să fie consumate cât mai proaspete și preparate cât mai sănătos (nu ouă prăjite, de exemplu).

Zincul: Acest oligoelement stimulează sistemul imunitar prin creșterea numărului de limfocite T- adică acele globule albe responsabile cu combaterea infecțiilor. Studiile realizate de cercetători de la Universitatea din Helsinki au descoperit că suplimentele de zinc pot reduce cu până la 42% durata unei răceli.

Cele mai bune surse: Carnea și ficatul de vită, dar și semințele de dovleac conțin suficient zinc pentru a acoperi doza zilnică necesară. Adaugă în salatele lui și cimbru, busuioc și susan, mai ales în perioadele în care puiul tău este răcit și se va recupera mult mai repede.

Probioticele: Au rolul de a menține echilibrul florei intestinale și de a stimula activitatea bacteriilor bune. Dacă puiul tău a urmat un tratament cu antibiotice sau  a făcut o oixinfecție alimentară care a afectat echilibrul florei, atunci oferă-i o sursă de probiotice

Cele mai bune surse: Iaurturile naturale cu probiotice reprezintă cele mai surse, dar poți regăsi aceste bacterii (probioticele) și în pâinea frământată cu drojdie, murăturile și varza în saramură, chefir și măsline.

 

 

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.