Home / Copil / Alimentatie / Alimentația… pas cu pas către imunitate

Alimentația… pas cu pas către imunitate

alimente pentru imunitate

De vorba cu Alina Epure, doctor în Medicină, Consultant Nutriționist, Health Coach Practitioner, Membru ESPEN  despre importanța alimentatiei în dezvoltarea sistemului imunitar. Încă de la nastere, preocuparea pentru sistemul imunitar al bebelusului este una dintre prioritatile parintilor. Anticorpii din laptele matern, masurile cat mai stricte in ceea ce priveste igiena, alimentatia mamei care alapteaza au ca scop principal buna functionare a sistemului imunitar al copilului.

Functia de imunitate este asigurata de sistemul imunitar al organismului, care este format din totalitatea mecanismelor de aparare ale organismelor vii fata de agentii patogeni. Relatia cu imunitatea nu se rezuma la o simpla reteta, la utilizarea unui supliment alimentar, ci este una complexa, ce presupune intelegerea factorilor favorizanti in buna functionare sau in dezechilibrul sistemului imunitar, in functie de cum sunt gestionati.

Factorii care influenteaza in mod direct sistemul imunitar sunt:

  • Alimentatia
  • Hidratarea corpului
  • Conditiile de stress ( indiferent de natura acestora)
  • Abuzul de antibiotice si vaccinuri
  • Prezenta metalelor grele
  • Odihna ( somn si relaxare pentru refacerea organismului)
  • Aditivii alimentari
  • Activitatea zilnica ( rutina/ ritmul)

Obiceiuri alimentare care ataca imunitatea:

  • Zahar alb: creeaza un pH acid, implicit fermentatia, distruge flora intestinala, microbiomul intestinal
  • Alimente pregatite in baie de ulei sau prajite
  • Alimente procesate (produse de patiserie, cofetarie, chipsuri, popcorn)
  • Produse rafinate (faina alba si produse derivate din aceasta)
  • Margarina
  • Bauturi racoritoare chimizate
  • Abuz alimentar ( ! Atentie la carne)
  • Aditivi alimentari

Varietatea, cumpatarea si echilibrul sunt principiile de baza in nutritie, usor de implementat (la nivel teoretic), dar neintelegerea acestora poate genera cele mai frecvente dezechilibre ale functionarii sistemului imunitar.

Este necesara introducerea in meniul saptamanal a alimentelor din toate grupele, in cat mai multe culori, in cat mai multe asocieri, astfel incat organismul uman sa poata genera o absorbtie eficienta a nutrientilor de care are nevoie pentru o buna functionare din zori pana in seara. Fructe, legume, peste de captura, leguminoase ( linte, mazare, naut, fasole, edamame), cereale si pseudocereale ( quinoa, hrisca, orez, paste integrale din grau, mei, ovaz, secara), oleaginoase ( nuci, caju, migdale, alune de padure, fistic, nuci Pecan, nuci braziliene, arahide), seminte ( canepa, susan, in, dovleac), carne ( pui, curcan, vita, porc, rata, strut, prepelita), oua ( gaina, prepelita), produse lactate ( de vaca, bivolita, capra, oaie) … toate acestea pot contribui pas cu pas la o buna crestere si dezvoltare a intregului organism, implicit a sistemului imunitar.

Armonie in farfurie !

Alina Epure, doctor în Medicină, Consultant Nutriționist, Health Coach Practitioner, Membru ESPEN

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.