Home / Copil / 7 sfaturi pentru a rămâne sănătoși în timpul izolării

7 sfaturi pentru a rămâne sănătoși în timpul izolării

Indiferent dacă vă aflați în carantină sau în izolare din cauza pandemiei, veți petrece inevitabil mult timp acasă. A avea o alimentație echilibrată, a rămâne hidratat, a fi activ fizic, a dormi suficient și a gestiona stresul sunt recomandările cele mai bune pentru a rămâne sănătos.

O dietă echilibrată și variată!

Mai simplu spus, nu există alimente sau superalimente care să ne „stimuleze” sistemul imunitar și să prevină sau să trateze COVID-19. Cu toate acestea, a avea o dietă echilibrată, cu multe fructe și legume, cereale integrale, proteine vegetale și animale și grăsimi sănătoase, este cea mai bună modalitate de a obține toți nutrienții  esențiali de care avem nevoie pentru o sănătate bună și pentru o imunitate normală. Întrucât în izolare mișcarea fizică este diminuată, este important să acordăm o atenție deosebită porțiilor de mâncare și să ne menținem  echilibrul energetic  pentru a răspunde nevoilor noastre.

Stabiliți o rutină și alimentați-vă corect!

În momentele de incertitudine, este normal să te simți neliniștit, trist, stresat și speriat. Menținerea unei rutine zilnice normale ne poate ajuta la gestionarea stresului. O modalitate prin care putem face acest lucru este să respectăm orele și să planificăm în avans mesele. Acest lucru ne poate ajuta să controlăm mai bine nivelul foamei, să ne satisfacem nevoile nutriționale și să ne permită să obținem cât mai mult din alimentele pe care le avem în frigider și cămară, reducând risipa alimentară.

În timpul perioadelor lungi de stres, putem mânca mai mult decât ne trebuie și din plictiseală să ronțăim diverse produse care nu sunt sănătoase. Practicarea unei alimentații conștiente poate fi o strategie utilă pentru a ne ajuta să ne echilibrăm aportul de energie.

Iată câteva sfaturi care să vă ajute să aveți o alimentație mai atentă:

  • Nu mâncați din mers – este dificil să știți cât de mult mâncați. Stați la masă, fără să vă uitați la televizor sau la orice alt aparat care are ecran, cum ar fi computerele, telefoanele etc.
  • Nu mâncați direct din pungă sau cutie. Pune-ți mâncarea în farfurie, astfel vei putea vedea și aprecia ceea ce și cât de mult mănâncați.
  • Mestecați bine mâncarea!
  • Nu încercați să terminați tot din farfurie dacă vă simțiți sătui.

Hidratați-vă!

Hidratarea este esențială pentru sănătatea generală. Cantitatea de apă de care avem nevoie depinde de vârstă, sex, greutate, înălțime, nivelul de activitate fizică și condițiile de mediu (adică, vremea caldă va necesita să beți mai multă apă).  Dacă aveți acces la apă sigură de la robinet, aceasta este cea mai sănătoasă și mai ieftină. Pentru un plus de aromă, puteți adăuga felii de lămâie, castraveți, mentă sau fructe de pădure. Și ceaiul neîndulcit este foarte bun pentru hidratare.

Aveți grijă la igiena alimentară!

Potrivit Autorității Europene pentru Siguranța Alimentelor, până în prezent nu există dovezi că COVID-19 este transmis prin consumul de alimente. Cu toate acestea, igiena alimentelor este foarte importantă pentru a reduce la minimum riscul de îmbolnăviri transmise de alimente.

Când pregătiți mâncarea:

  • Spălați-vă mâinile timp de 20 de secunde cu săpun înainte și după prepararea sau servirea mâncării;
  • Acoperiți-vă gura și nasul cu o mască sau cu o mânecă atunci când tușiți sau strănutați și nu uitați să vă spălați pe mâini după;
  • Spălați fructele și legumele înainte de a le mânca;
  • Dezinfectați suprafețele și obiectele înainte și după utilizare;
  • Mențineți alimentele crude și gătite separat pentru a evita microbii nocivi de la produsele brute răspândite la alimentele gata de consum;
  • Folosiți diferite ustensile/tocătoare pentru alimentele crude și gătite pentru a preveni contaminarea încrucișată;
  • Asigurați-vă că gătiți și reîncălziți alimentele la temperaturi adecvate (≥72°C timp de 2 minute);

Rămâi activ în acasă!

De activitatea fizică beneficiază atât corpul, cât și mintea. Adulții sănătoși ar trebui să facă cel puțin 30 de minute activitate fizică zilnic și cel puțin o oră copiii sănătoși.

Urmați aceste sfaturi pentru a rămâne activi fizic în timpul autoizolării sau carantinei:

  • Planifică-ți timpul pentru activități fizice în fiecare zi;
  • Dacă este permis, luați pauze obișnuite de la șederea în picioare și întindeți-vă sau mergeți la o plimbare rapidă, dacă aveți posibilitatea;
  • Activitățile precum dansul, jocurile video active, curățarea casei sau jocul cu copiii tăi sunt activități fizice.

Somn de calitate!

Lipsa unui somn de calitate poate afecta negativ atât sănătatea noastră fizică, cât și pe cea mentală și reduce capacitatea sistemului imunitar de a combate infecțiile. Cantitatea de somn de care avem nevoie depinde de vârstă. În general, adulții ar trebui să își propună să obțină cel puțin 7 ore de somn de calitate pe noapte. Stresul provocat de pandemia COVID-19 poate avea un impact negativ asupra somnului nostru. Prin urmare, ar trebui să încercăm să stabilim obiceiuri bune de somn și să ne asigurăm că acesta este suficient.

Iată câteva sfaturi care să vă ajute să vă îmbunătățiți somnul:

  • Stabiliți un program de somn obișnuit (mergând la culcare și trezindu-vă la orele stabilite) și păstrați-l în weekend și când lucrați de acasă;
  • Limitați consumul de alcool și nu fumați;
  • Evitați cofeina înainte de culcare;
  • Faceți sport regulat;
  • Folosiți lenjerie de pat confortabilă și primitoare;
  • Mențineți liniștea în cameră și o temperatură confortabilă;
  • Deconectați-vă de la electronice înainte de a merge la culcare;
  • Încercați tehnici de relaxare, cum ar fi meditația.

Informații din surse de încredere

Există o mulțime de dezinformări în legătură cu COVID-19 pe internet și pe social media. Este important să obținem informațiile din surse sigure și de încredere, cum ar fi site-urile guvernamentale sau site-urile organizațiilor naționale sau internaționale. Este important să vă mențineți informați cu privire la cele mai bune practici pentru a vă menține în siguranță în tot acest timp. Cu toate acestea, ar trebui să încercăm să minimalizăm vizionarea veștilor care ne provoacă anxietate și ne afectează sănătatea mentală. 

#staiacasa

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.