Home / Copil / Alimentatie / Permis și interzis la masa de Paște

Permis și interzis la masa de Paște

În zilele de sărbătoare e greu să-l ții departe pe cel mic de iepurașii și ouăle de ciocolată. Iată de ce este important ca în această zi să-i pregătești un meniu special și să ai grijă să mănânce totul cu măsură, mai ales când este vorba de dulciuri. Iată cum ar trebui să arate meniul celor mici în această perioadă și ce alimente le sunt interzise.

Spre deosebire de stomacul nostru, cel al copiilor mici este mult mai sensibil la grăsimi, zahăr  sau la combinațiile de alimente grele. Tocmai de aceea, în această perioadă încărcată de mese festive, este bine să fii atentă ce mănâncă. Nu-ți imagina că va trebui să renunți la produsele tradiționale de Paște, ci doar să alegi ingrediente sănătoase pentru ca cei mici să poată gusta din toate bunătăţile.

Ouăle vopsite, un pericol ascuns

De multe ori, vopseaua de ouă din comerț ascunde o mulțime de substanțe chimice. De aceea este mai bine să le vopsești natural. Nu știi cum să faci asta? Sfecla roșie, foile de ceapă, spanacul și morcovul sunt câteva legume care te ajută să obții ouă de Paște foarte frumoase. După ce le-ai decorat şi s-au răcit, păstrează ouăle în frigider, nu la temperatura camerei, și mănâncă-le în primele două zile pascale. Nu da copiilor să mănânce ouă primite în dar! Nu ştii cât de proaspete sunt. De Paște, copilului mai mic de 1 an nu-i da să mănânce ouă, decât dacă sunt fierte înainte de masă.

Drobul e bun, dar nu de miel!

Drobul este un alt preparat pe care n-ai putea să-l excluzi de la masa de Paște, însă este bine să știi că măruntaiele și carnea de miel sunt greu de digerat chiar și pentru adulți. De aceea, trebuie să fii foarte atentă la copii. Poți alege să pregăteşti drobul cu piept şi organe de pui și să adaugi multe verdețuri cum sunt spanacul, ceapa verde, mărarul, pătrunjelul. Acestea sunt bogate în vitamine, minerale și fibre, deci, sunt sănătoase!

Cozonacul și pasca, date cu măsură

Dulci și parfumate, nimeni nu rezistă acestor deserturi specifice Sărbătorilor Pascale. Pentru că sunt şi o adevărată bombă calorică, pline de grăsimi și de zahăr, este bine ca toată familia să le consume cu măsură. Copiii mai mari de 3 ani pot mânca o felie de pască sau de cozonac drept gustare, nu după o masă copioasă, deoarece îngreunează digestia. Cât despre cei mai mici de 3 ani, le poți oferi cozonac cu fructe uscate, fără nuci sau alune, deoarece acestea din urmă au un mare potențial alergen. De asemenea, nu le da celor mici preparate cumpărate, deoarece conțin foarte mulți aditivi și conservanți și n-au nicio valoare nutritivă.

Ce friptură alegi

Dacă voi, cei mari, puteți mânca friptură de miel, pentru cei mici alegeți carne de pui, de curcan sau pește proaspăt (păstrăv, somon, doradă, șalău, știucă, sardine).  E bine să nu prăjești carnea şi nici s-o pregătești pane, ci s-o prepari la cuptor, pe aburi sau pe grătar. La garnitură, evită cartofii, prăjiți sau altfel preparați, și oferă-i copilului tău, alături de friptură, o salată sau o garnitură de fasole verde sau de spanac sotat.

 

 

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.