Home / Copil / Alimentatie / Muesli, dar de care?

Muesli, dar de care?

Acest amestec de cereale, de semințe, fructe uscate aduce energie organismului, de la prima masă a zilei. Dar și muesli trebuie bine ales. Care sunt secretele celei mai bune formule?

Alege varianta  bio!

Pentru a evita riscul de a găsi în compoziția lui reziduuri de produse chimice, mai ales dacă alegem cereale integrale, pentru că în învelișul grăunțelor se depun pesticidele. Unele pesticide sunt perturbatori endocrini recunoscuți, de aceea este necesar să alegi pentru bebeluși și copii mai mari muesli bio.

Fulgi moi sau crocanți?

Unii fulgi de grâu, de porumb, de ovăz au o textură mai crocantă decât sortimentele de fulgi moi de grâu, orz, ovăz, secară etc. Dar pentru a obține textura crocantă, fulgii sunt încălziți la temperatură înaltă și, în cursul acestui proces termic, indicele lor glicemic crește. Ei țin de foame mai puțin timp și încurajează ronțăiala.

Care este porția corectă

Chiar dacă trebuie să adaptezi cantitatea la senzația de foame pe care o are copilul dimineața și la activitatea pe care o desfășoară, în medie, este recomandat să-i oferi 35-40 g de muesli (4 linguri de supă). Tendința generală este de a pune mai mult în laptele sau iaurtul copilului (porția corectă este de 250 ml de lapte, 150 ml de iaurt. 100 g de brânză de vaci amestecată cu iaurt). Și încă ceva: Încheie masa cu un fruct proaspăt!

Cu ce le mănânci?

Pot fi consumate cu orice tip de lapte (de vacă, de capră), cu sucuri de fructe și legume sau cu lactate (cremă de brânză dulce, iaurt, lapte bătut, kefir). Laptele și lactatele pot fi aromatizate cu vanilie, cacao ori carob, dar în acest caz, s-ar putea să fie nevoie de un îndulcitor. De preferat miere, dar atenție la cantitate! Iată o combinație delicioasă: muesli, iaurt sau brânză dulce cu 3-5 % grăsime, un paf de scorțișoară și o liguriță de miere.

Ce este Granola

Granola este un amestec de cereale, fructe uscate, oleaginoase și semințe diverse, plus miere ori sirop de arțar, agave și/sau ulei vegetal (de cocos, măsline, nucă) pe care îl dai la cuptor câteva minute, până capătă o culoare aurie. Este o variantă mai crocantă de cereale, mai plăcută, dar este, evident, mai dulce, deci, cu un indice glicemic mai mare decât al amestecului muesli.

Ce trebuie să verifici pe etichetă

  1. Nivelul lipidelor. Pentru a nu fi prea bogat în materii grase, nivelul lipidelor trebuie limitat: 10 g la 100 g de produs, doar dacă conține doar acizi grași polinesaturați.
  2. Conținutul de zahăr. Priviți cu atenție specificația „care zahăr…”, în afara categoriei glucide. Zahărul poate fi tolerat, dar nu trebuie să depășească 20 g la 100 g de produs.
  3. Ele participă la un tranzit bun și, de obicei, nu consumăm destule. Muesli trebuie să conțină 5 g la 100 g de produs.
  4. Da, sarea se găsește în unele sortimente de muesli, pentru a îmbunătăți gustul. Cantitatea admisă este de 0,3 g la 100 g de produs.
  5. Acizii grași saturați. Favorizează producția de colesterol și bolile cardiovasculare, dacă sunt consumați în exces. Trebuie să fie mai puțin de 2,5 g la 100 g de produs.

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.