Home / Copil / Alimentatie / Fără dietă pentru copii

Fără dietă pentru copii

Copilul tău este mai grăsuț și te gândești să-l bagi la dietă? Nu așa de repede! Privarea unui copil de anumite alimente ar putea amplifica problema, decât să o rezolve!

Privarea unui copil de anumite alimente poate avea repercusiuni negative asupra dezvoltării autonomiei sale, asupra stimei sale de sine, precum și asupra relației sale cu părinții și cu hrana. În situația în care îl privezi de anumite alimente, copilul își dezvoltă o preocupare exagerată în ceea ce privește alimentele: el cere întotdeauna mai mult, de teamă să nu fie lipsit de acesta. Ca părinte, ești responsabil pentru alimentele pe care le oferi copilului tău. Cu toate acestea, copilul trebuie să rămână responsabil pentru cantitatea de mâncare pe care o mănâncă.

Ca părinte, rolul tău este să controlezi disponibilitatea alimentelor, să previi supraalimentarea și să-ți ajuți copilul să crească și să se iubească pe sine în propriul său corp și nu în cel pe care îl dorești tu pentru el.

Iată câteva acțiuni care îți vor ajuta copilul:

1. Creează un program de masă și gustări

– Alege cu copilul orele din zi care vor fi rezervate pentru mese și gustări.

– Informează-ți copilul că întreaga familie o să mănânce la orele stabilite.

2. Stabilește structura unei mese

Copilul tău are tendința de a mânca fără să-i fie foame? Stabiliți împreună câteva reguli simple precum:

  • Mâncați întotdeauna la masă (nu în sufragerie sau în dormitor)
  • Fără distracții la masă (televizor, tabletă, telefon etc.)

Acest lucru îl va ajuta pe copil să învețe să mănânce pentru că îi este foame, nu pentru că se plictisește sau are mâncarea întinsă pe masă. Uneori va decide să mănânce, alteori va prefera să facă altceva… Dar nu pe amândouă în același timp.

3. Încurajează-l să mănânce încet

– Învață-l să guste mâncarea și să se bucure de mese.

– Mâncând încet, el va recunoaște mai ușor semnele trimise de organism că nu-i mai este foame.

4. Oferă-i mese sănătoase și hrănitoare

– Gătește întotdeauna sănătos, cu multe legume. Oferă-i apă  și nu sucuri sau băuturi carbogazoase.

– Reduce cantitatea de grăsime și zahăr din rețetele pe care le faci. Și învață-ți copilul să modereze cantitatea de grăsime și zahăr pe care le adaugă la mâncare.

– Nu cumpăra alimente cu conținut ridicat de grăsimi și zahăr (băuturi răcoritoare, băuturi cu fructe, chipsuri de cartofi, brioșe, croissante, gogoși, produse de patiserie etc.).

5. Petrece mult timp cu copilul

– Oferă-i oportunități copilului tău să facă mai multă activitate fizică. Alege să faci excursii de familie în care să mergeți foarte mult, să faceți plimbări cu bicicleta, cumpărături, o vizită la fermă, bowling etc.

Stima de sine a copilului este fragilă. Nu pune presiune asupra alegerilor alimentare și a greutății lui. Lasă-l să-și atingă propria greutate, fără să uiți să-i spui cât de mult îl iubești!

Dacă faci toate aceste lucruri și copilul tot ia în greutate, este timpul să consulți un nutriționist, să faci niște investigații medicale.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.