Home / Copil / Alimentatie / Biscuiții, sub lupă

Biscuiții, sub lupă

Dulci sau sărați, biscuiții se numără printre gustările preferate ale copiilor. Dar cât de sănătoși sunt ei oare? Să studiem cu atenție etichetele. Nutriționiștii spun că primele trei – patru ingrediente trecute pe care le găsești pe o etichetă sunt cele din care este fabricat acel produs. Dacă de exemplu pe ambalajul unui pachet de biscuiți vei găsi trecute în această ordine – făină de grâu, zahăr, grăsime de palmier – atunci biscuiții conțin în proporție de 40-50% zahăr și ulei de palmier. Iată de ce este foarte important ca să știm care sunt compușii de care ar trebui să ne ferim.

Zaharurile – în cantitate foarte mare

Biscuiții pot conține două, trei, chiar și patru tipuri diferite de zaharuri: zahăr, glucoză, fructoză, sirop de glucoză, miere, melasă, dextroză, sirop de porumb. Dacă facem o mică socoteală și ne uităm în tabelul cu indicații nutriționale, de dăm seama că un singur pachet de biscuiți poate acoperi necesarul de glucide pentru copiii noștri pentru 2-3 zile. Iată unul dintre motivele pentru care ar trebui să alegem variantele homemade de biscuiți.

Grăsimea – foarte periculoasă

Majoritatea biscuiților din comerț conțin grăsimi saturate sau hidrogenate, așa cum este grăsimea de palmier sau margarina – două tipuri de grăsimi care au rolul de a păstra produsul la raft cât mai mult timp. Un produs destinat copiilor mici ar trebui să conțină grăsimi de bună calitate precum untul sau uleiul vegetal.

Adaosul de vitamine

Pentru a te determina să-l cumperi, multe mărci pun pe produs mențiuni precum: sursă de omega 3, sursă de calciu, fără zahăr adăugat. Citește cu atenție eticheta – uleiul de palmier nu va fi niciodată o sursă de omega 3, în schimb semințele de in sau uleiul de măsline extravirgin – da.

Biscuiți homemade

Biscuiți cu quinoa

Frămânți un aluat din 100 g făină multicereale, 100 g făină de quinoa, 100 g unt, 1/2 banană coaptă, 1 ou, 1 plic praf de copt, 1 plic zahăr vanilat și 1 lingură semințe de in. După ce a stat la rece 1 oră, îl întinzi în foaie, tai rondele mai mare cu un pahar și le coci 20 de minute la foc mediu.

Biscuiți simpli

Frămânți un aluat din 200 g făină, 50 g unt, 1 gălbenuș de ou de casă și 1/3 banană. Dai aluatul la frigider pentru 30 de minute, apoi întinzi o foaie din care tai rondele cu un pahar mic. Faci cu ștampila specială de biscuiți modele și îi dai la cuptor pentru 15-20 de minute.

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.