Home / Copil / Interviu Ligia Pop: Oferiți-le copiilor alimente vii, care le stimulează creșterea

Interviu Ligia Pop: Oferiți-le copiilor alimente vii, care le stimulează creșterea

Recunoscută pentru cărțile, emisiunile și articolele ei despre dieta raw-vegan, Ligia Pop este mai înainte de toate mama unei fetițe minunate. Chiar înainte de lansarea ultimei ei cărți, ne-a povestit care sunt cele mai importante principii alimentare pentru o familie sănătoasă și voioasă.

Care credeți că sunt provocările unui părinte modern, în special în privința alimentației?

Din ce în ce mai mulți părinți și bunici sunt tentați să le ofere copiilor tot ce este disponibil pe piață, unii din dorința de a-i face pe cei mici fericiți, alții pentru a compensa lipsurile din propria copilărie.

Care credeți că este cel mai nociv obicei alimentar pentru copii?

Cred că introducerea dulciurilor din comerț în alimentația copiilor mici este unul dintre cele mai nocive obiceiuri. Zahărul este o substanță care nu are niciun aport nutritiv și în plus scade imunitatea si împiedică asimilarea calciului, fierului și magneziului.

Puteți să ne enumerați câteva principii pe care le aplicați zi de zi pentru creșterea armonioasă a fetiței dvs.?

  1. Să începem cu diversificarea echilibrată și variată.
  2. Apoi, să fii primul model pentru copilul tău chiar din perioada diversificării. Aici trebuie să înscriem și bunicii, mai ales dacă sunt prezenți zi de zi în viața copilului.
  3. Gusturile alimentare se educă chiar din primele săptămâni ale diversificării.
  4. Trebuie să explicăm copiilor de ce facem anumite alegeri alimentare și de ce nu este bine să mâncăm anumite alimente.
  5. E important să le lăsăm libertatea de a alege.

Știm că sunteți adepta unei diete și stil de viață raw-vegan. Spuneți-ne ce va motivat să faceți această alegere și care sunt beneficiile unei astfel de diete?

Întotdeauna am fost preocupată de o alimentație sănătoasă și eram convinsă că alimentele în stare crudă au adevărate proprietăți curative, însă niciodată nu mi-am putut imagina ce delicatese pot ieși din câteva combinații simple. În 2.008 am descoperit alimentația raw vegan și pe măsură ce aprofundam conceptul, am realizat ce proprietăți nutritive excepționale au alimentele raw-food. Acum eu și familia putem spune că suntem raw-food-iști, adică consumăm și alimente crude și pregătite termic.

Ce schimbare doriți să faceți?

Prin cărțile pe care le scriu mă adresez în primul rând celor care au un stil de viață nesănătos și o alimentație tradițională. Îmi doresc să-i pot determina să renunțe măcar pentru o perioadă la dulciurile pline de grăsimi și de zahăr și să le înlocuiască cu deserturi raw-vegan. Să înlocuiască tradiționalii cartofi de lângă friptură cu o salată gustoasă, cu frunze și vlăstari. În cea mai recentă a carte a mea „Un ghid al detoxifierii în 15 zile” le propun părinților sucuri și salate verzi gustoase, care reprezintă o excelentă sursă de nutrienți.

Care sunt superalimentele care nu ar trebui să lipsească din alimentația copiilor? 

O să încep cu un aliment mai greu: algele marine uscate sau sub formă de capsule sunt surse de omega 3 și micronutrienți – eu le combin în smoothie-uri cu banane și alte fructe. Pe locul doi, se află produsele stupului care sunt alimente antimicrobiene, antibiotice naturale și imunostimulatoare. Avocado, semințele de chia, uleiul de cânepă presat la rece.

Putem vorbi despre detoxifiere și în cazul copiilor?

Nu, cartea este dedicată acelor persoane care au dus timp de mulți ani un stil de viață nesănătos. În cazul copiilor putem vorbi de detoxifiere zilnică, adică să introducem în meniul de zi cu zi acele alimente vii care le stimulează creșterea și le curăță organismul de toate reziduurile, cum sunt algele marine, vlăstarii, fructele de pădure, frunzele verzi.

Puteți să le recomandați mămicilor care ne citesc 3 rețete pe care le pregătiți fiicei dvs., Sofia, pe care ea le adoră? 

Îi place foarte mult supa cremă de roșii pregătită din 1 roșie de grădină foarte bine coaptă cu puțin cimbru, puțin mărar, o mână de caju crud (înlocuiește smântâna), puțin ulei de cânepă, sare, puțină apă. Le pun pe toate în blender până ce supa devine foarte fină.

A doua ar fi înghețata de căpșune – congelez o banană bucățele și câteva căpșune, apoi le pun în blender și le mixez până obțin o compoziție fină. Putem pune și miere.

A treia ar fi budinca de chia pe care o prepar dintr-un pahar de lapte de migdale făcut în casă în care pun 1-2 linguri de chia, în care pun bucățele de banane sau mango copt sau căpșune.

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.