Home / Copil / Alimentatie / Ce alimente folosești ca remedii pentru bolile sezonului rece

Ce alimente folosești ca remedii pentru bolile sezonului rece

Când se îmbolnăvesc cei mici, tușesc și le curge nasul, e foarte greu să-i convingi să mai și mănânce. Dar știai că, dacă le dai anumite alimente, bogate în micronutrienți, simptomele bolii se diminuează și cei mici se vindecă mult mai repede? Iată ce alimente fac minuni pentru sănătatea puiului tău, când acesta a fost afectat de bolile sezonului rece.

Supa de pui are efect antiinflamator

Îți amintești cum bunica îți spunea mereu să mănânci o supă de pui și-ți trece răceala? Ei bine, cercetătorii americani confirmă acest lucru. Recent ei au descoperit că puiul fiert conține o substanță activă numită carnozină care ajută sistemul imunitar, mai ales în stadiile incipiente ale răcelii, să lupte contra virusurilor și bacteriilor. Dacă adaugi la supă rădăcinoase (morcov, păstârnac), ceapă și pătrunjel verde, mulțimea de vitamine și de minerale stimulează producția de anticorpi. E important ca puiul tău să consume supa caldă, deoarece așa își face efectul: micronutrienții se asimilează mai repede,  iar lichidul cald fluidizează mucoasa și are efect antiinflamator.

Usturoiul – antibioticul natural

Această banală legumă pe care o folosim la gătit este considerată cel mai puternic antibiotic natural, 1 mg de usturoi având un efect curativ la fel de puternic ca și 25 de unități de penicilină. Substanța activă care a transformat usturoiul într-o veritabilă armă contra răcelilor și virozelor este alicina. Aceasta are efect antimicrobian, antiviral și antiinflamator asupra mucoasei nazale și a aparatului respirator. Pentru ca usturoiul să fie eficient e bine să fie consumat zdrobit și crud. Poți să-l pisezi și să-l presari peste friptura preferată a copilului tău.

Iaurtul stimulează sistemul imunitar

70% din sistemul imunitar este influențat direct de echilibrul florei intestinale. Cu cât flora are mai multe bacterii bune, cu atât ea poate stimula mai bine producerea de anticorpi și poate forma acea barieră protectoare contra germenilor patogeni. Așa că oferă-i copilului tău zilnic cel puțin un iaurt, sana sau kefir. Un studiu recent arată că un consum zilnic de probiotice timp de 6 luni reduce cu 2-3 zile durata febrei, a tusei și a scurgerilor nazale.

Ardeiul gras protejează globulele albe

Ardeii grași în special cei roșii se numără printre alimentele cu cel mai mare conținut de vitamina C. Această substanță nutritivă crește mobilitatea și activitatea globulelor albe și, în același timp, le protejează membrana de atacul virusurilor sau a bacteriilor. În plus, această legumă conține și licopen, un antioxidant considerat cel mai puternic carotenoid, care are un puternic efect antiinflamator. Pe lângă ardei gras, oferă-i puiului tău bolnav cât mai multe citrice (kiwi, lămâie, portocală), bogate în vitamina C. Dacă-i oferi suc proaspăt pregătit în casă, este important să i-l dai imediat după ce l-ai preparat. La 30 de minute de la preparare, vitamina C se oxidează și nu mai are niciun efect benefic.

Migdalele scurtează durata răcelilor

Migdalele și semințele de floarea-soarelui sunt foarte bogate în vitamina E, iar un ultim studiu al cercetătorilor americani relevă fapul că această substanță nutritivă are un rol esențial în reducerea frecvenței și duratei răcelilor. Mai nou, s-a descoperit că în nucile de Brazilia se găsește seleniu, un micronutrient care stimulează producția de citokine, ce anihilează acțiunea virusurilor. Așa că oferă-i copilului tău la gustare nuci de Brazilia, migdale sau semințe de floarea-soarelui în stare crudă.

Peștele oceanic protejează de agresivitatea  germenilor

Somonul, tonul şi păstrăvul sunt soiuri de pește care au carnea bogată în seleniu şi acizi graşi Omega-3, cunoscuți pentru multiplele lor efecte benefice. Printre acestea se numără și faptul că reduc inflamaţiile de la nivelul căilor respiratorii, protejează plămânii de agresivitatea germenilor patogeni și stimulează activitatea globulelor albe. Peștele furnizează, de asemenea, aminoacizi esențiali pentru sinteza proteinelor implicate în susținerea imunității, Omega 3 și o multitudine de vitamine și minerale implicate în procesele de apărare ale organismului.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.