Home / Sarcina luna de luna / Alimentatie / Super-legumele cu frunze verzi

Super-legumele cu frunze verzi

Book-Green-Leafy-Veggetables

Verde pentru viață, așa s-ar putea numi. Legumele cu frunze comestibile ar merita să fie incluse într-o grupă specială de alimente, pentru că ele se deosebesc de alte fructe și legume prin nutrienții pe care îi conțin.

Ce le diferențiază de celelalte legume

  • Frunzele verzi conțin Omega 3.
  • Sunt boagte în calciu și în fier.
  • Conțin puține glucide.
  • Proteinele din frunze verzi sunt complexe.

În plus, legumele cu frunze comestibile au aceleași calități ca și celelalte legume, adică sunt foarte bogate în vitamine, fitonutrienți și fibre. În concluzie, legumele cu frunze verzi  sunt aproape niște superalimente, pe care este bine să le consumi zilnic și care acoperă o bună parte din nevoile noastre nutriționale.

Ce frunze verzi să alegi?

Legumele cu frunze verzi cele mai la îndemână sunt salata verde și spanacul. Dar nu uita nici de ierburile aromatice proaspete (pătrunjelul, mărarul, busuiocul, oregano, leușteanul etc.) Nu ne rămâne altceva de făcut decât să redescoperim și să revalorificăm aceste minunate alimente, mai ales în alimentația copiilor, chiar de la vârsta diversificării. La magazin găsești adeseori guliile, țelina rădăcină sau sfecla roșie fără frunze, deși acestea sunt comestibile și pline de nutrienți. Alte legume cu frunze bune pentru consum sunt frunzele de muștar, creson, urzici, leurdă, ștevie, mentă, tarhon, păpădie.

Cum le incluzi în meniu

Nutriționiștii spun că în privința frunzelor verzi comestibile, cel mai bine este să aplici principiul rotației. Adică, în funcție de sezon, să nu lipsească de pe masă, în salate sau alte preparate. Dar de ce să faci rotația verdețurilor din farfurie? Mai întâi, pentru că toate conțin alcaloizi diferiți. Mancându-le pe rând, beneficiezi de toată paleta și asta te ajută să-ți alcalinizezi alimentația, adică să o faci mai puțin acidă.

Sub ce forme se pot consuma

În băuturi

Mai întâi de toate, frunzele verzi pot fi puse în smoothiuri. Ele pot avea chiar un gust plăcut dacă le combini cu fucte aromate sau cu legume dulcege. Tot atât de bune sunt milk shak-urile (chiar și cele pe bază de lapte vegetal) pot fi verzi. Un loc aparte îl ocupă sucul de orz, care se prepară numai primăvara și care este deosebit de sănătos pentru toată familia.

La prânz

Da, în salate, se potrivesc cel mai bine. O salată verde cu tot felul de legume poate fi la îndemâna tuturor și deosebit de sănătoasă pentru copii. Și o salată de varză Kale sau chiar din varza noastră este plină de nutrienți valoroși. Dacă copilul nu agreează salatele, poți prepara piureuri din frunze de spanac, urzici, ștevie sau alte mâncăruri.  Și supele cremă sunt o soluție, mai ales primăvara și vara. Congelate, sunt numai bune în budinci și plăcinte, alături de alte legume.

Seara

Pentru cină, frunzele verzi comestibile intră mai mult în compozitia tartelor, budincilor sau ca ingredeint al pastelor. Nu sunt de neglijat nici sosurile (de genul pesto), care merg foarte bine cu pastele.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.