Home / Viata de familie / Ingredientul lunii / Sunt bune sosurile? Care?

Sunt bune sosurile? Care?

Înainte de a vă înmuia mâncarea în sosuri delicioase, este mai bine să cunoașteți compoziția lor. Iată tot ce trebuie să știți despre sosurile preferate, de la cel mai bun la cel mai rău.

Guacamole

Guacamole este un sos sănătos preparat din avocado și suc de lămâie. Veți găsi în el grăsimi bune, fibre, vitamine și antioxidanți. Îl puteți pune fără reținere în burgeri, fajitas și nachos.

Hummus

Făcut cu năut, tahini, usturoi, ulei de măsline și lămâie, hummusul este gustos și sănătos. Îl puteți servi pe cartofi sau în sandvișuri, așa cum fac libanezii sau îl puteți servi pe pâine prăjită. Îl puteți mânca chiar și numai cu bastonașe de legume crude.

Pesto

Pesto-ul se face cu busuioc, muguri de pin, ulei de măsline, usturoi și parmezan ras, ceea ce îl face o alegere minunată și sănătoasă. Îl puteți adăuga în voie la paste, carne, pizza și multe alte preparate!

Salsa

Preparat din ceapă, roșii, ardei și alte legume, salsa este o alegere perfectă pentru a înlocui ketchup-ul. Este un sos sănătos și gustos, singurul lucru pentru care îl putem învinovăți este că dă arsuri la stomac atunci când este foarte picant!

Muștar

Fără adaos de zahăr, muștarul este o altă alegere bună pentru sănătate,  cu semințele de muștar, turmericul și ardeiul care conțin antioxidanți puternici. Muștarul are zahăr, dar nu atât de mult încât să-l facă o alegere proastă atunci când mâncăm mici, slănină, crenvurști etc.

Ketchup

Ketchup-ul, un favorit al copiilor și al multor adulți, merge bine cu multe dintre mâncărurile noastre preferate. Vestea bună este că, fiind făcut din roșii, conține licopen, un antioxidant, și chiar mai multă vitamina C decât roșiile. Vestea proastă este că, de asemenea, conține mult zahăr și sirop de porumb, același sirop de porumb care se evidențiază atunci când vine vorba de obezitatea din SUA. Puteți mânca ketchup, desigur, dar cu moderație.

Maioneza

Dacă cumperi maioneza și nu găsești una preparată cu ulei de măsline 100% sau  cu ulei de struguri și cu o sumedenie de alți aditivi, maioneza nu este o alegere foarte bună pentru a însoți mâncărurile voastre. Dacă vă place să vă înmuiați mâncarea în acest sos, citiți ingredientele și găsiți o maioneză care conține doar uleiuri bune. Dar mai bine o pregătiți singuri.

Vigneta

Dacă vă pregătiți propriul sos pentru salată, cu ulei de măsline, zeamă de lămâie, semințe de muștar, sare și puțină miere, nicio problemă. Pe de altă parte, dacă alegeți o vignetă din comerț, riscați să găsiți ingrediente mai puțin bune, mai ales dacă alegeți o vignetă cu conținut scăzut de grăsimi, în care reducerea grăsimilor este adesea compensată prin adăugarea de zahăr, sare și aditivi.

Sos pentru grătar

Sosul pentru grătar este ca ketchup-ul, cu mai puține roșii și mai mult zahăr. Ca și ketchup-ul, îl puteți mânca, desigur, ocazional.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.