Home / Copil / Oboseala, stresul și alimentația

Oboseala, stresul și alimentația

Și copiii obosesc! Pentru că au un program încărcat la grădiniță și la școală, micuții au nevoie de un aport de… energie. Adaugă stresul suplimentar la care este supus organismul la schimbările bruște de temperatură și ai tabloul complet al ceea ce au nevoie acum. Deci, cum combați acest deficit de energie?

Uneori, și copiii se plâng de lipsa de energie, pentru că oboseala nu cruță pe nimeni. Combaterea oboselii este strâns legată de alimentație, dar și de celelalte componente ale stilului de viață adoptat de întreaga familie. Dacă ai copii care se plâng de oboseală, iată ce trebuie să le oferi…

Hrană variată și echilibrată

Alimentația trebuie să acopere toate nevoile nutriționale ale copilului: proteine, glucide, lipide, vitamine, minerale și oligoelemente. Și mai ales are nevoie de un program de mese regulat, o bună hidratare, pentru că apa este indispensabilă pentru activitatea organismului la nivel celular.

Mai multe proteine

Carne, ouă, pește, acestea sunt sursele cele mai bune de proteine, fără de care organele nu pot să se refacă. Și lista poate continua cu cereale și leguminoase, care conțin acizi aminați esențiali pentru organism.

Asigură-i rezerva de fier!

Carența de fier este o cauză frecventă a oboselii, pentru că fierul intră în compoziția hemoglobinei din globulele roșii și este fundamental pentru oxigenarea țesuturilor și a mușchilor. Așa că alimentele bogate în fier pot da o stare de bine. Pe primele locuri, carnea, ouăle, ficatul, fructele de mare.

Micul-dejun? Obligatoriu!

Masa la care poți să-i satisfaci copilului orice poftă fără pericolul de a-i suprasolicita organismul este micul-dejun. Dacă mănâncă micul-dejun pe la ora 11.00 are nevoie de o mică gustare, spre deosebire de cei care nu iau micul dejun și care resimt o foame acută doar seara, când mănâncă o cantitate mare de alimente. Copiii, dar și adulții care au cine bogate se simt obosiți dimineața și se pun greu în mișcare.

Mai multă… lumină

Pentru a-i da copilului un plus de energie dimineața, în afara mesei se recomandă expunerea la cât mai multă lumină naturală. Explicația? Hipofiza, care este un fel de dirijor al celorlalte glande endocrine, este puternic influențată de lumină. Cu alte cuvinte, lumina stimulează glanda și ea pornește tot sistemul  hormonal.

Alimente antioboseală

O dietă echilibrată și un regim de viață activ și sănătos poate fi antidotul oboselii. Și cum bunele obiceiuri se deprind în familie, cea ce pui în farfurie este zestrea de sănătate a copilului tău. Deci, iată ce alimente nu trebuie să-i lipsească:

  • Bogate în fier: carne, ouă, linte.
  • Bogate în vitamine B: Lactate, carne, pește, ouă.
  • Conținut ridicat de acid folic: legume cu frunze verzi, broccoli, varză, salată verde.
  • Bogate în vitamina C: citrice, kiwi, pătrunjel, legume.
  • Bogate în magneziu și calciu: fructe și legume uscate, cioclată, lactate, legume, apă minerală.

Articol susținut de Asociația Educație pentru Suflet!

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.