Home / Bebelus / Alimentatie / Fructele din meniul bebelușului

Fructele din meniul bebelușului

După ce ai trecut de primele supe și piureuri de legume, e rândul fructelor să-și facă apariția în meniul lui bebe. Și cum vine vara, te gândești că ai la dispoziție o mulțime de fructe zemoase, dulci și parfumate, dar care sunt oare potrivite pentru etapa lui de vârstă. Să facem o incursiune printre ele și să vedem ce alegeri sănătoase poți face.

La 6-7 luni – primele compoturi

Între 4 și 6 luni, când debutează diversificarea, sistemul digestiv al bebelușului tău este suficient de matur încât să digere primele legume și fructe. Ai trecut ușor de la supele lichide la piureuri semisolide, apoi ai crescut încet granulația lor până ai ajuns la un piure solid și consistent. Este foarte important să-i oferi fructele fierte la început deoarece sistemul lui digestiv nu poate digera încă anumite componente ale fructelor

Când?

La două săptămâni după cei ai început diversificarea și ai introdus primele legume, poți introduce și primul fruct. Medicii recomandă mărul, deoarece este bine tolerat și digerat de bebeluși.  Pediatrii recomandă să alegi o variantă dulce, cu pulpa mai moale, cum este Golden sau Bot de iepure, și să-l pregătești fiert sau copt. E bine să introduci următoarele fructe, adică para și banana, la o distanță de 3 zile pentru a vedea dacă exită vreun risc de intoleranță alimentară.

Cât?

Cantitatea recomandată de fructe la această vârstă este de 1 lingură de compot de fructe mixat și se crește treptat până la 4 linguri în următoarele 2 săptămâni. În primele 2-3 săptămâni de diversificare este bine să le oferim bebelușilor piureuri preparate dintr-un singur fruct pentru a le testa toleranța digestivă și pentru a-l obișnui pe cel mic cu aceste gusturi!

Între 8 și 12 luni – noi fructe, noi texturi

După ce ai introdus primele 3 fructe în alimentația bebelușului tău este timpul să profiți de lunile verii și să-l răsfeți cu caise, piersici, cireșe, pere și mere văratice, precum și pepene roșu și galben.

Cum?

E bine ca în lunile 8-9 să nu faci combinații de mai mult de 2 fructe și să le prepari în compot, fără adaos de zahăr, apoi să le pasezi foarte bine.  După 9 poți să-i dai puiului tău fructe fierte strivite puțin cu furculița.  Deoarece fructele crude coțin mai multe fibre, mai puține zaharuri și sunt mai greu de digerat, e bine să alegi fructe cât mai coapte și mai zemoase. Bineînțeles că sunt de preferat fructele autohtone, deoarece nu sunt stropite cu tot felul de conservanți.

Cât?

La această vârstă crești cantitatea de piure de la 3 linguri la 5-6 linguri, adică la 80-100 g de piure. E bine ca masa de fructe să fie una separată  de cea de lapte sau de masa cu carne si legume. I le poți oferi la gustarea de la ora 10.00 de exemplu sau la 2 ore de la masa de prânz.

După 12 luni – e vremea crudităților

Când bebe împlinește un an, e timpul să-i oferi  fructe crude, tăiate bucățele.  Fă-l să descopere gustul minunat al ananasului, al coacăzelor, al prunelor și al afinelor. Poți să-i pregătești o gustare cu mai multe fructe crude, tăiate cubulețe și amestecate sau poți să-i faci sucuri pline de vitamine. Dacă nu ai în familie un teren alergic, adaugă-i în meniu și căpșune, kiwi și zmeură, dar fii atentă la toleranța lui digestivă. Până la 2-3 ani fructele oleaginoase sunt interzise atât din cauza potențialului lor alergen, cât și din cauza riscului de sufocare. Cantitatea ideală este de 100 g de fructe, de două ori pe zi, preferabil cu 2 ore înainte sau după masă.

ATUURILE FRUCTELOR

  • Conțin între 80 % și 95 % apă.
  • Sunt bogate în săruri minerale, ca potasiul și magneziul, și în vitamina C și A.
  • Constituie o sursă foarte importantă de fibre, aceastea având un rol esențial în tranzitul intestinal.
  • Conțin fructoză, un tip de zahăr lent, care stimulează senzația de sațietate și menține echilibrat nivelul glicemiei.
  • Datorită conținutului de pectină și de celuloză, ele joacă un rol foarte important în contractarea mușchilor intestinali și, prin urmare, stimulează tranzitul intestinal.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.