Home / Bebelus / Alimentatie / Fă-l să uite de sucurile acidulate

Fă-l să uite de sucurile acidulate

O sticlă mică de suc din comerț conține aproximativ 35 g de zahăr (o cantitate echivalentă cu 6 bomboane sau cu 2 linguri zdravene de dulceață), plus coloranți și conservanți. Adună această cantitate de zahăr cu dulciurile, pâinea, pastele, grăsimile animale pe care copilul tău le mai consumă peste zi și ai tabloul unei cure nedorite și nesănătoase de… îngrășare. Iată un motiv incontestabil să-i prepari tu însăți sucurile.

Alternative

Sucurile proaspete de fructe sunt de preferat pentru momentele de relaxare și de răsfăț ale copiiilor (chiar dacă și ele îngrașă). Calitatea lor este dată de faptul că fructoza pe care o conțin este asimilată mai lent, nu conțin coloranți sintetici și aditivi, au o mulțime de vitamine, minerale și chiar fibre.

Atenție!

  • Dacă totuși cumperi sucurile, ai grijă să fie 100% naturale, obținute prin simpla presare a fructelor și fără zahăr adăugat.
  • Evită nectarurile cu zahăr adăugat și băuturile pe bază de sucuri concentrate. Temperaturile la care au fost supuse afectează calitatea fructelor.

8 rețete de făcut în casă

Sangria de pepene

Taie capacul unui pepene roșu mare și scoate-i miezul . Curăță-l de semințe și mixează-l cu 1 l de suc proaspăt de portocale și 3 linguri de sirop de rodie. Taie apoi cubulețe miezul unui pepene galben și umple cu el și cu sucul preparat anterior coaja pepenelui roșu, împreună cu câteva cuburi de gheață și este numai bun de servit la o petrecere de vară cu copii.

Apple fizz

Pune 1 l de suc de mere și 500 ml de apă gazoasă în același recipient și obții o băutură delicioasă. Dacă vrei mai dulce, folosește cu zgârcenie sirop de arțar.

Coktailul iepurașului

Mixează 300 g de caise foarte coapte și fără sâmburi cu 400 ml suc de morcovi preparat în prealabil, puțin suc de lămâie și o linguriță de sirop de agave.  Amesteci bine, până când conținutul este omogenizat. 

Milk-shake cu piersici

Taie 5 piersici foarte coapte în două, scoate sâmburele și curăță-le. Mixează-le cu 400 ml lapte cu 1,5 % grăsime și, dacă vrei, cu 2-3 linguri de înghețată de vanilie.

Smoothie cu căpșune

Mixează 300 ml suc de portocale proaspăt făcut cu 400 g de căpșune curățate de codițe și 1 banană bine coaptă, tăiată rondele.

Milk-shake cu pepene galben

Mixează fin miezul unui pepene galben cu 400 g iaurt cu vanilie. Poți subția compoziția, dacă este nevoie, cu un pic de lapte fără grăsime.

Deliciu cu pere și căpșune

Curăță de coajă 4 pere Williams bine coapte, taie-le în patru și mixează-le fin cu 250 ml suc de mere și 3-4 căpșune.

Articol susținut de Asociația ȘEducație pentru Suflet!

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.