Home / Copil / Alimentatie / Cum să-i oferi un meniu echilibrat celui mic

Cum să-i oferi un meniu echilibrat celui mic

O dietă echilibrată pentru copiii între 4 și 10 ani este esențială, deoarece copiii sunt în plină creștere. Dar gătitul echilibrat și sănătos este uneori o sursă de conflict, deoarece prichindeii sunt mai atrași de cartofii prăjiți, de hamburgeri… Astfel, la fel ca și cu educația, va fi necesar să-i înveți de la vârste fragede să mănânce sănătos și variat. O să descoperi în acest articol ce mic-dejun să-i oferi celui mic ca să crească bine și să aibă energie pentru toată dimineața. Dar și idei de meniu echilibrat pentru celelalte mese ale zilei și gustare.

Un mic-dejun echilibrat pentru a începe bine ziua 

Micul-dejun este foarte important pentru începerea zilei, mai ales la copii, deoarece le oferă energia pentru prima parte a zilei. Așadar, micul-dejun trebuie să conțină lapte, iaurt sau brânză, pentru acizi grași și calciu. De asemenea, trebuie să alăturăm o felie de pâine integrală cu puțin unt și gem sau cereale, pentru fibre și zaharuri lente, evitându-le pe cele cu un conținut prea mare de zahăr. La sfârșit, un fruct proaspăt gustat ca atare sau sub formă de suc. Evitați sucurile industriale, care sunt foarte bogate în zahăr.

Meniuri echilibrate pentru prânz și cină

Mesele copiilor sunt o oportunitate de a le oferi energia de care au nevoie pentru a-și termina ziua. Așadar, prânzul ar trebui să conțină o supă din legume, un fel de mâncare compus din amidon (cartofi, fasole verde, orez…) și o proteină (ouă, carne, pește). În cele din urmă, dacă este încă flămând, propune-i un iaurt sau un fruct proaspăt și organic, dacă este posibil, pentru a evita pesticidele. Pentru cină va fi la fel ca la prânz, chiar și cu ciorbă, iarna, dacă este posibil.

O gustare echilibrată și variată

O gustare echilibrată este importantă, deoarece îi va permite să aibă suficientă energie pentru a aștepta cina fără să-i fie foarte foame. Gustarea lui va trebui să constea din alimente care conțin amidon, pâine integrală și ciocolată sau cereale cu lapte. Din când în când poți să-i dai ca și gustare biscuiți de casă cu lapte, de exemplu, și un fruct proaspăt tăiat în bucăți dacă îi mai este foame. Asigură-te că copilul este hidratat corespunzător pe parcursul zilei. La cereale, ai grijă la zaharurile adăugate!

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.