Home / Copil / Alimentatie / Culorile din farfurie

Culorile din farfurie

Toamna a adus cu ea o sumedenie de fructe și de legume proaspete și delicioase, ale căror culori au o anumită semnificație nutrițională. Hai să vedem care dintre ele sunt cele mai hrănitoare și mai importante pentru alimentația celor mici.

Portocaliu – Dovleacul

Acest fruct este recomandat copiilor în creștere, în special pentru a combate oboseala și pentru a le îmbunătăți performanțele intelectuale. Însă acesta nu este singurul beneficiu al dovleacului. Renumit pentru conținutul ridicat de betacaroten, el are un rol esențial în protecția pielii și a mucoasei gastrointestinale, precum și în îmbunătățirea tranzitului intestinal.

Sfat:
Alege dovleacul acela lunguieț deoarece are pulpa mai moale, este mai aromat, mai dulce și are un conținut mai ridicat de nutrienți, în special de betacaroten, vitamina C și licopen.

Galben – Ardeiul gras

În afară de faptul că are o mare cantitate de vitamina A, ardeiul galben (și cel roșu) este foarte bogat în vitamina C (de 3 ori mai mult decât portocalele). Aceasta din urmă contribuie la sănătatea oaselor, a cartilagiilor, a dinților și a gingiilor. În plus, ea protejează organismul de infecții, favorizează absorbția fierului și accelerează cicatrizarea rănilor.

Sfat: După prepararea termică a ardeiului, conținutul de betacaroten devine mai concentrat. Tocmai de aceea e bine să pregătești un sos din ardei gras tocat și fiert până scade zeama. Îl poți folosi pentru mâncărurile copiilor tăi.

Roșu – Zmeura

Încă se mai găsește zmeură și toamna și aceasta se numără printre fructele proaspete cu cel  mai mare conținut de minerale, printre care se numără calciul, magneziul și fierul. Însă renumiți sunt compușii fenolici care au un puternic efect antimicrobian și antiviral. Micile semințe pe care le găsim în fructe sunt bogate în celuloză, un nutrient care reglează tranzitul și digestia pe termen lung.

Sfat!

Acizii organici pe care-i conține protejează conținutul ridicat de vitamina C, de aceea zmeura își păstrează toate substanțele nutriționale și la 2-3 zile după ce ai cules-o.

Verde – Pătrunjelul

Departe de a fi un simplu element decorativ în farfurie, pătrunjelul este un cocktail de minerale și vitamine pe care ar trebui să-l includem zilnic în alimentația celor mici. Previne anemia, reprezintă un bun regulator al tranzitului intestinal, purifică sângele și stimulează activitatea sistemului imunitar.

Sfat: Poți să-i pregătești puiului tău o salată din 2 legături de pătrunjel, o ceașcă de cus-cus și 1 roșie. Când pregătești un smoothie de fructe și de legume, adaugă și câteva fire de pătrunjel.

Violet – Vinetele

Delicioase în salatele și mâncărurile verii și ale toamnei, vinetele conțin două substanțe nutritive excepționale, solasonina și nasunina, care stimulează tranzitul intestinal și au proprietăți antiinflamatoare.

Sfat:
Alege vinetele care au coaja mai închisă și mai lucioasă, deoarece sunt bine coapte și mai ușor de digerat. Pentru copiii mici poți încerca varianta cu coaja albă, fără semințe, deoarece au un gust mai plăcut.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.