Home / Viata de familie / Ingredientul lunii / Trucuri pentru… prepararea leguminoaselor

Trucuri pentru… prepararea leguminoaselor

Leguminoasele sunt alimente cu o mare va­loare nutrițională, mai bogate în proteine decât carnea, cu un conținut mare de magneziu, fier și alte oligoelemente foarte importante pentru sănătate. Lintea, năutul, soia, bobul se prepară mai rar în bucătăriile naostre, dar mazărea şi fasolea uscată își păstrează locul special. Multe persoane evită să le consume pentru că balonează, dar dacă sunt preparate corect, nu vom avea parte de aceste neplăceri.

– Înainte de a le fierbe, pui leguminoasele la înmuiat de seara. Este recomandat să nu le pui la înmuiat în vas de metal, ci în unul de sticlă. Mai poți fierbe leguminoasele în vase de lut, termorezistente, pe care le introduci în cuptor la temperatură joasă, pentru câteva ore.

– Pentru reușita mâncării, este important ca prima și chiar și a doua apă în care fierb leguminoasele să fie aruncată, după care se toarnă din nou apă, de data aceasta caldă. Pentru a fierbe mai repede și pentru un gust special, pui în apă câțiva căței de usturoi necurățați, frunze de salvie, crenguțe de cimbru și ulei de măsline.

– Leguminoasele sunt preparate întotdeauna  cu grăsime, ulei sau untură, în cantitate moderată. Sarea, trebuie adăugată numai la sfârșitul fierberii, pentru că, altminteri, în loc să se înmoaie, acestea se întăresc.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*