Home / Fără categorie / Top 7 alimente hidratante

Top 7 alimente hidratante

shutterstock_12249805

Imediat ce începe vacanța mare, încep și zilele caniculare, așa că trebuie să avem grijă ca juniorii noștri să se hidrateze corect. În afară de obișnuita și necesara sticlă cu apă, ce am putea include în meniul lor pentru a le asigura o hidratare corectă? 

În cursul unei zile un copil pierde între 1 și 1, 5 l de apă prin transpirație sau respirație. Știind că hidratarea este un element fundamental pentru buna funcționare a întregului organism și pentru o bună energie, puiul tău trebuie să bea între 1 și 1,5 l pe zi. Dar căldura și activitatea fizică cresc aceste nevoi, așa că trebuie să-I oferi o hidratare corectă. Să-l pui să bea apă, pahar după pahar, nu este o soluție, dar un meniu bogat în alimente hidratante  poate fi mai ușor de gestionat. Hai să vedem care sunt cele mai hidratante alimente ale verii:

Castraveții proaspeți…

…au un conținut de 97 g apă/100 g castravete,  dar e bogat și în betacaroten (44 mg), potasiu (147 mg) și vitamina C (2,8 mg).  Introdus în meniul celor mici, această legumă le asigură nu numai o bună hidratare, le și protejează pielea de căldură și razele Uv  și este un excelent remediu anti-oboseală.

Tomatele…

…  sunt pe locul 2 ca și conținut de apă (94, 7 g), dar sunt bogate și în fibre, vitamina E și C și licopen, o substanță nutritivă care se numără printre cei mai puternici antioxidanți.  Consumul de tomate reglează tranzitul intestinal, stimulează asimilarea calciului în oase și previne infecțiile urinare.

Pepenele roșu…

… e una dintre vedetele verii  și este recunoscut pentru cantitatea considerabilă de apă pe care o conține, dar și pentru cea de potasiu, licopen și vitamina C și E. Hrănitor, dulce și zemos, acest fruct  îi dă puiului tău energie, are grijă de pielea și ochii lui și îl calmează când e nervos sau stresat. Încurajează-l să mănânce și semințele negre, care sunt pline de proteine.

Dovleceii…

… fac parte din aceeași familie cu castraveții și tocmai de aceea au aproape aceeași cantitate de apă (94 g), dar pe lângă aceasta mai conține și luteină, potasiu, vitamina C și o parte din complexul de B. Fie că i-l oferi crud, în salate, fie că pregătești în budinci și mâncăruri ușoare de vară, dovlecelul este o sursă excelentă de vitamine și apă pentru copilul tău.

Ardeii..

… conțin au 92% apă și, în același timp sunt o sursă bogată din cei mai buni nutrienți pentru organism, cum ar fi tiamina, vitamina B6, betacaroten și acid folic.  Ardeiul gras roșu are și cea mai mare cantitate de vitamin C și betacaroten, două susbtanțe extreme de importante pentru imunitate, asimilarea fierului , combaterea infecțiilor și reînnoirea celulară.

Perele…

… conțin apă și multe fibre solubile  care-i oferă puiului tău o senzație de sațietate ce-l va împiedica să ronțăie tot felul de snacksuri nesănătoase. În plus,  reglează tranzitul intestinal, oferă copiilor energia de care au nevoie și întărește ssistemul osos prin conținutul ridicat de calciu(10 mg/100 g de pară).

 Merele…

… sunt un veritabil stimulator al sistemului muscular, acționând eficace asupra fibrelor musculare. Bpgat în vitaminele A, b și e, acest fruct va calma foamea puiului tău, îi va da energie și-l va ajuta să aibă o bună digestive.

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*