Home / Viata de familie / Ingredientul lunii / Țelina, superleguma din farfuria noastră

Țelina, superleguma din farfuria noastră

Țelina face parte din familia rădăcinoaselor și, în comparație cu suratele ei, morcovul, păstârnacul etc., de la ea poți folosi toată planta, inclusiv semințele. Din acestea, se extrage un ulei volatil folosit în industria farmaceutică. Țelina românească este mai aromată. Are frunzele închise la culoare și tulpinile subțiri. În magazine putem găsi și țelină Apio, care are tulpina mai groasă, compactă și deschisă la culoare, cu frunzele verde pal.

 

  • Țelina este o superlegumă, deoarece conține vitaminele A, B1, B2, C și E, multe minerale (calciu, fosfor, iod, magneziu, fier) și hidrați de carbon. Are proprietăți stimulative și diuretice (în special sucul), tonifică sistemul nervos și reglează tensiunea arterială.
  • Este indicat să folosești planta întreagă. Dacă cumperi doar rădăcina, trebuie să ai grijă să fie tare și mai mică, fără scobituri adânci sau tăieturi. Dacă o cumperi întreagă și folosești și frunzele, acestea trebuie să fie verzi și să nu fie ofilite. Le poți toca mărunt și pune în salate, mâncăruri sau murături.
  • Dacă alegi țelina Apio, care este mai compactă, ai grijă ca tulpinile să fie ferme și să se rupă ușor.
  • Poți păstra țelina la frigider, într-un recipient închis și învelită într-o pungă de hârtie, unde rezistă mai mult de 2 săptâmâni.
  • Rădăcina de țelină se spală, se curăță de coajă și, în general, se mănâncă gătită (ciorbe, piureuri, garnituri la fripturi etc.). Dar și crudă, în salate. Cea Apio poate fi consumată crudă, în salate, sucuri sau smoothie-uri.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*