Home / Copil / Alimentatie / Super-nutrienții pentru creier

Super-nutrienții pentru creier

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Creierul are un lucru comun cu mușchii: antrenamentul și alimentația corectă îl fac mai performant. Dacă vezi că puiul tău amestecă informațiile, nu le reține foarte bine, este obosit și uneori neatent, e timpul să-I modific meniul și stilul de viață. Un antrenament regulat, dublat de o alimentație îngrijită va stimula capacitățile cognitive ale copilului tău.

Probleme cu memoria și învățarea

Tulburările de memorie și de învățare la copiii sunt cauzate în cele mai multe cazuri de o alimentație nesănătoasă, de probleme emoționale în cadrul familiei sau de stres. Nu e prima data când subliniem efectul negative a dulciurilor rafinate, care sunt o combinație de zahăr, aditivi alimentari și grăsimi saturate, asupra creierului și comportamentului copilului. Stresul poate însemna intrarea la grădiniță sau la școală, un volum prea mare de informație, inacapacitatea de a se adapta într-o nouă colectivitate etc.

Cât de importantă este alimentația

Creierului nu-i place dieta sau alimentația și în momentul în care-l privezi de anumite substanțe nutritive, totul se repercutează asupra  organismului. Pentru a funcționa la capacitate optimă creierul are nevoie zilnic de 40 de substanțe nutritive esențiale: 13 vitamine, 15 minerale și oligoelemente, 4 acizi grași esențiali și 8 aminoacizi. Și toate aceastea trebuie furnizate de alimentație sau de suplimente naturale, adaptate vârstei.

Grăsimile, esențiale pentru creier

Creierul este compus din 50% lipide și are nevoie în fiecare zi de un aport regulat de acizi grași esențiali  pentru a funcționa cum trebuie. Eroarea multor părinți este că aleg pentru copii alimente light sau cu foarte puține grăsimi, gândindu-se că le oferă o alimentație sănătoasă. Grăsimile sunt totuși capitale pentru echilibrul corpului. O carență poate avea consecințe negative pe termen lung. Așa că este foarte important să-i oferi zilnic cel puțin două alimente cu grăsimi sănătoase: pește gras, lapte și produse lactate cu un procent normal de grăsime, ulei de măsline, oeaginoase, carne de curcan, de vită și de porc.

Zahărul, carburantul prețios

Acest aliment a devenit în ultimii ani cel mai controversat aliment și multe mămici îl exclud complet din alimentația copiilor, dar neuronii  se hrănesc în principal cu glucoză. Trebuie să le furnizezi în fiecare zi în primul rând din zaharuri lente (din pâine, paste și orez integral) și din zaharuri rapide(de preferință din dulciuri preparate în casă, ciocolată neagră sau adăugat pur și simplu în ceai sau laptele cu cacao de dmineață).  Este important să-i oferi copilului tău la fiecare masă și gustare o sursă de zahăr lent, iar dimineața o sursă de zahăr simplu. Astfel copilul tău își va îmbunătăți capacitatea de memorare și de atenție  pentru întreaga zi.

Mineralele, importante pentru neuroni

Anumite oligolelemente sunt esențiale pentru buna funcționare a neuronilor, iar orice tip de carență generează disfuncționalități. Fierul joacă un rol imortant în oxigenarea creierului, magneziul posedă aceleași proprietăți, stimulează capacitatea de memorare și ameliorează plasticitatea creierului, adică capacitatea lui de a stabili noi conexiuni neuronale. Zincul optimizează asimilarea oxigenului, iar seleniul luptă contra anxietății și oboselii intelectuale.

Fă-i plinul de apă

Creierul copilului este ca un burete și este constituit din 80% apă. Oferă-i încă de la micul dejun un pahar de apă și asigură-te că bea zilnic cel puțin un litru de apă (nu sucuri sau ceai). Dacă nu va bea suficientă apă, creierul lui se va supraîncălzi, iar copilul tău se va simți obosit și nu va reuși să fie atent și să se concentreze. Oferă-i de asemenea fructe și legume proaspete, care au un conținut ridicat de apă (castraveți, mere, citrice, roșii).

Nu uita vitaminele

Vitaminele din grupul B participă activ la funcționarea neuronilor: B1 ajută creierul să folosească glucoza disponibilă, B6 influențează buna dispoziție, B9 stimulează memoria, iar B12 participă la procesul de reînnoire a celulelor nervoase și stimulează capacitatea de învățare. Așa că pune zilnic în meniul copilului tău ficat, ouă, pește și produse lactate.  Pune alături și surse de vitamina C și de vitamina E, doi antioxidanți care stimulează performanțele intelectuale.

Să nu uităm de sport

Toți specialiștii pediatri subliniază importanța activității fizice, a sportului în îmbunătățirea performanțelor școlare. 60 de minute de activitate fizică pe zi stimulează apariția de noi celule nervoase și prin urmare stimulează capacitatea de învățare și de memorare. Sportul nu numai că duce la apariția unor noi neuroni, dar îi și protejează pe cei existenți și stimulează conexiunile nervoase. Practicată zi de zi, activitatea fizică ameliorează randamentul școlare, iar studiile arată cu după o oră de mișcare creierul copiiilor este mai alert, mai atent și mai receptiv.

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*