Home / Copil / Alimentatie / Sucuri sănătoase preparate acasă!

Sucuri sănătoase preparate acasă!

 

Oare câți dintre noi mânâncă cele cinci porții recomandate de fructe și legume pe zi? La copii, recomandările sunt și mai mari. Din fericire, există o modalitate simplă de a aduce substanțele nutritive pe care le pierd copiii prin faptul că nu mănâncă fructe: sucul.

Când se face acasă, sucul este un produs sănătos, plus că poți adăuga și legume. Găsești pe net multe rețete de sucuri din fructe și legume, dar poți face și propriile combinații: mere, sfeclă, varză, morcovi, țelină, afine, castravete etc. Trebuie doar să-ți pui imaginația la încercare!

Spre deosebire de sucurile industriale, sucul preparat în casă chiar furnizează substanțe nutritive esențiale pentru organism și este, de asemenea, o modalitate de a vă ajuta copilul să consume porțiile de fructe și legume recomandate zilnic.

Cum se pregătesc fructele și legumele?

Mai întâi, speli fructele și legumele foarte bine și le înțepi cu un cuțit foarte bine ascuțit. Dacă folosești fructe sau legume cu coajă tare (portocale, lămâi, mango, pepene, ananas…) trebuie să le cureți de coajă. Începi prin a pune în storcător fructele și legumele mici astfel

încât cele mari să le împingă în dispozitiv. Un mic truc! Pentru că este vară, pui fructele în storcător după ce le-ai refrigerat. Astfel obții suc rece. Dacă ai uitat să faci acest lucru, pui două cuburi de gheață în pahar în momentul în care servești sucul. Nu e bine să-l prepari și să-l lași la frigider să se răcească. Trebuie consumat imediat, deoarece, în contact cu aerul, oxidează și își pierde vitaminele și mineralele.

Despre sucuri…

  • Evitați să dați sucuri bebelușilor. Sucul este ideal pentru copii și adolescenți, deoarece este o modalitate simplă de a integra fructele și legumele în dieta lor.
  • Sucul este și o modalitate prin care puteți ascunde gustul de spanac, broccoli sau orice altă legumă care nu-i este pe plac.
  • Stomacul copilului este sensibil și de aceea ar trebui să începi cu fructe și legume pe care le-ai testat deja. Treptat, poți introduce o gamă mult mai variată de legume.
  • Sucurile puternice, cum ar fi cele de spanac, castravete, varză, pătrunjel și sfeclă roșie sunt foarte bune pentru sănătatea copiilor, dar într-o cantitate mică, deoarece sunt foarte puternice și prichindeii le pot refuza.
  • Dacă le preparați celor mici un smoothie din banane sau avocado, nu numai că le ține de sete, ci este și o gustare bună și sănătoasă.
  • Asigurați-vă că îi dați copilului, săptămânal, o varietate largă de sucuri, deoarece acest lucru crește beneficiile pentru sănătate.

Deoarece sucurile din comerț conțin mult zahăr, cu puțină creativitate  poți oferi celor dragi cele mai bune și sănătoase sucuri.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*