Home / Copil / Studiu despre sursele de Vitamina D din alimentaţia copilului tău

Studiu despre sursele de Vitamina D din alimentaţia copilului tău

shutterstock_319566554

Vitamina D este produsă în mod natural de organismul nostru, dar cu o condiţie, trebuie să ne expunem la razele ultraviolete ale soarelui, mai ales în timpul verii. Printr-un aport adecvat de Vitamina D asigurat copiilor se poate combate rahitismul şi sustine dezvoltarea sistemului imunitar. Deşi toate aceste detalii sunt foarte importante, funcţiile Vitaminei D nu sunt cunoscute de un număr mare de mame.

În perioada 3-17 august s-a realizat un studiu online despre cunoaşterea beneficiilor pe care le aduce Vitamina D, dar şi despre percepţia mămicilor asupra asigurării acestui nutrient în alimentaţia copilului. Studiul a fost efectuat pe un eşantion de 1.404 mame ce provin din mediul urban. Cercetarea conţine 12 întrebări care conturează importanţa Vitaminei D, dar şi viziunea pe care mamele o au asupra consumului de Vitamina D în alimentaţia viitorului adult.

Întrebate câte minute pe zi petrec cu copilul la soare, 73% dintre mame au răspuns că petrec mai mult de 15 minute în perioada aprilie – octombrie, un lucru benefic pentru cei mici. Prin expunerea la soare, se sintetizează în piele Vitamina D care este benefică pentru dezvoltarea sistemului osos şi a sistemului imunitar la copii.

Untitled 1 bun

 

Dar, pentru ca micuţul tău să aibă parte de un aport seminificativ de Vitamina D în organism, indiferent de sezonul în care ne aflăm, este important ca în alimentaţia copilului să fie introduse diverse alimente care conţin un nivel mai ridicat de Vitamina D. Din această categorie de alimente fac parte carnea de ton,somon, ouăle, ficatul, dar şi ciupercile.

Mamele participante la studiul au fost întrebate cât de des introduc în dieta copilului aceste alimente, iar rezultatele au scos în evidenţă un aport insuficient de alimente bogate in Vitamina D în alimentaţia viitorului adult.

La întrebarea referitoare la consumul de ton, majoritatea mamelor participante la studiu au spus că acesta nu este consumat zilnic de copilul lor. Doar 1.73% dintre ele susțin că dau copilului zilnic la masă ton.

Untitled 2 bun

Un alt aliment care ar putea aduce vitamina D în dieta copilului este ficatul. Însă acesta nu se numără printre preferinţele copiilor şi nu este consumat de 2 ori pe zi, cât ar fi necesar pentru a asigura aportul zilnic de vitamina D. Majoritatea mamelor nu dau copilului ficat de mai multe ori pe zi. Doar 4.32 % dintre mame introduc în dieta zilnică a copilului ficat.

Untitled 3 bun

După vârsta de 12 luni, ciupercile pot fi introduse în alimentaţia copilului. Aceste alimente aduc un aport de Vitamina D în alimentaţia copilului, doar dacă sunt consumate în cantităţi mari. Estimarea consumului de ciuperci relevă că pentru majoritatea copiilor ciupercile nu fac parte din meniul zilnic.

Untitled 4 bun

Deşi avem acces direct la Vitamina D prin expunerea la soare, pentru cei mici este dificil să obţină aportul necesar din acest nutrient, astfel încât organismul să se poată dezvolta armonios. O nouă zi înseamnă pentru cei mici noi oportunităţi de a explora şi de se juca, iar părinţii trebuie să se asigure că organismul lor este pregătit să facă faţă provocărilor zilnice pe care copiii le întâlnesc în aventura lor. Aportul adecvat de Vitamina D în primii ani de viaţă prin alimente suplimentate ajută la dezvoltarea organismului copilului şi la transformarea acestuia într-un adult sănătos.

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*