SALATE DE VARĂ…

A venit vara, așa că hai să profităm de toate legumele și culorile acestui anotimp și să pregătim o mulțime de salate gustoase și sănătoase! Și iată și o idee ingenioasă pentru ieșirile și picnicurile în familie: pregătește-le în borcane și ține-le la frigider câteva ore. Vor fi o gustare răcoritoare pentru cei dragi! 

 

…cu quinoa și sparanghel

Speli bine, în mai multe ape, o jumătate de cană de quinoa, apoi o pui la fiert în două căni de apă clocotită cu puțină sare și o lingură de ulei. Lași să fiarbă pe foc mic timp de 10-15 minute, apoi o pui într-o sită fină și o treci sub un jet de apă rece. O amesteci apoi cu puțin ulei și zeamă de lămâie, apoi așezi într-un borcan sau castron de sticlă: un strat de castraveți tăiați cubulețe, un strat generos de quinoa, un strat de roșii cherry tăiate în jumătate, câteva rondele de ceapă roșie, quinoa, morcovi rași și la final câteva bucățele de sparanghel fiert. Dai salata la frigider pentru 30 de minute, torni peste a un dressing făcut din 2 linguri ulei de măsline, o lingură oțet balsamic, puțină sare, amesteci și servești salata.

…de paste cu năut

Fierbi o mână de paste fusilli timp de 9-10 minute în apă clocotită cu sare, apoi le treci sub un jet de apă rece, iar după 5 minute le amesteci cu puțin ulei și sare. Într-un borcan sau castron de sticlă pui în straturi: 4-5 linguri de paste, un castravete tăiat cubulețe, 3-4 linguri de năut scurs din conservă și amestecat cu puțin ulei, 5-6 roșii cherry tăiate felii, iar la final adaugi câteva frunze de baby-spinach. Pregătești o vinegretă din 1-2 linguri ulei de măsline, 1 lingură zeamă de lămâie și puțină sare pe care o adaugi în borcan când mănânci salata. Delicioasă și sățioasă!

…cu porumb și roșii

Într-un borcan sau castron de sticlă așezi un strat de quinoa fiartă, amestecată cu un praf de sare și o linguriță de ulei, 3-4 linguri de varză roșie tocată, o mână de frunze de baby-spinach, 4-5 linguri de boabe de porumb, ½ morcov ras și o roșie tăiată cubulețe.  Folosești ce dressing îți place.

…cu cartofi și pui

Cureți bine 2-3 cartofi mai mici și-i fierbi în apă cu sare sau îi pregătești pe aburi. Îi lași să se răcească apoi îi tai cuburi și-i amesteci cu puțin ulei. Între timp pregătești pe grill un piept de pui tăiat fâșii, aromat cu puțin cimbru și usturoi. Într-un borcan sau castron de sticlă pui 4-5 cuburi de cartofi, câteva fâșii de pui, un castravete tăiat cubulețe și 1-2 roșii cherry tăiate bucățele și puțină salată verde. Pentru dressing amesteci 1 lingură ulei de măsline cu sare, piper și 2 linguri de iaurt.

…cu șuncă și brânză

Tai cubulețe 100 g de emmental și 100 g șuncă de curcan neafumată și le pui într-un borcan sau castron de sticlă. Adaugi în straturi 2-3 ridichi, 1 ou și 1 castravete tăiate cubulețe. Prepari un sos vinegretă dintr-o lingură de ulei de măsline, 1 lingură de zeamă de lămâie, puțin mărar tocat și puțină sare. Îl amesteci bine și-l torni peste salată înainte de masă.

…cu somon și avocado

Speli bine 1-2 roșii bine coapte, le tai cubulețe și le amesteci cu puțin ulei de măsline și busuioc. Le pui într-un borcan sau castron de sticlă și adaugi pe rând 2-3 linguri de cașcaval ras,  o jumătate de avocado tăiat cubulețe, o jumătate de rondelă de somon preparat la cuptor și desfăcut bucățele și câteva frunze de rucola sau de spanac. Pregătești un dressing  simplu din 2 linguri ulei de măsline, 1 lingură zeamă de lămâie, sare și piper.

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*