Home / Sarcina luna de luna / Revino la bunele obiceiuri dinainte de sarcină!

Revino la bunele obiceiuri dinainte de sarcină!

shutterstock_48960586 (2)

 

Apariţia copilului înseamnă, pentru multe dintre noi, multe cheltuieli din bugetul şi aşa strâmtorat. Cu toate acestea, a te neglija nu este soluţie cea mai bună de redresare finaciară. Ai acum nevoie de energie, de o stare psihică foarte bună ca să treci cu bine de primele trei luni din viaţa de mamă, atât de solicitantă. Iar dacă te preocupă felul în care arăţi, cu un buget foarte mic te poţi schimba în bine.

Reia-ţi programul de îngrijire!

Schimbă-ţi coafura!

O tunsoare mai comodă şi foarte timerească n-ar fi deloc rea, completată de o schimbare de nuanţă, dacă nu chiar a culorii.

Ai grijă de ten!

După naştere, pH-ul pielii se schimbă. Aşteaptă câteva zile pentru ca tenul să se cureţe, mergi la un tratament cosmetic şi încearcă o cremă hidratantă.

Fă-ţi manichiura!

Adio unghii lungi pentru o lungă perioadă, dar o manichiură îngrijită este necesară.

Epilează-te!

Îţi doreşti să porţi fustele şi rochiile tale irezistibile? Ai nevoie de o epilare foarte bună. Este secretul stării tale de bine.

Mergi la masaj

După naştere, multe proceduri de întreţinere sunt contraindicate: sauna, jacuzzi, electrostimulare, împachetări cu nămol. Pentru ele, va trebui să mai aştepţi. De masaj însă te poţi bucura imediat. Te relaxează, te ajută să scapi de tensiunea musculară şi să slăbeşti.

Liber la cumpărături!

Încă nu e momentul să-ţi cumperi haine noi. Corpul tău se schimbă încă. Hainele care ţi se potriveau în primul trimestru de sarcină sunt ceea ce-ţi trebuie acum. Cumpără-ţi totuşi accesorii care să te facă o apariţie veselă şi cochetă.

Continuă cu alimentaţia sănătoasă!

Da, ai nevoie în continuare de o alimentaţie sănătoasă, pentru că acum ai mai multe responsabilităţi şi depui un efort fiyic şi psihic sporit. Dacă ţi-e foame într-una, nu te speria. E normal. Pentru a produce laptele, organismul tău consumă cam 500 calorii pe zi. În plus, dacă faci mişcare, ai nevoie de energie. Rezervele tale de grăsime sunt, aşadar, atacate din două direcţii. Dacă nu te hrăneşti sănătos, cu cât mănânci mai mult, cu atât ţi-e mai foame.

Hidratează-te!

Multe proaspete mămic spun că nu le este sete. De ce? Ele se plâng că, deşi nu le este sete, sunt puse mereu să bea apă sau alte lichide, cum ar fi laptele. Ele pot încerca să consume mai multe alimente lichide, cum ar fi supele  compoturile, sucurile naturale. Dacă nu te hidratezi bine, organismul stochează grăsimile. Fără cele 8 pahare de apă pe zi, nu slăbeşti, oricât de puţin ai mânca.

Nu uita de cereale!

Indiferent dacă alăptezi sau nu, ai nevoie de o alimentaţie echilibrată: o cantitate mică de grăsimi, proteine (carne, peşte, ouă) şi carbohidraţi complecşi (cereale integrale, pâine de secară sau graham, orez brun), cantităţi mari de fructe şi legume, plus echivalentul unui litru de lapte pe zi (iaurturi, brânză, caşcaval). În privinaţa cerealelor, ele te ajută să slăbeşti, pentru că reduci cantitatea de pâine sau de paste.

 

About Viorica Rusu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*