Home / Bebelus / Alimentatie / Piersicile în alimentația lui bebe

Piersicile în alimentația lui bebe

Piersicile sunt fructe zemoase si gustoase. Sunt o importanta sursa de fibre si vitamine. Acestea contin betacaroten, antioxidanti si vitaminele A, C, E si acid folic. Sa nu uitam de mineralele continute: potasiu, magneziu, fosfor, calciu, seleniu si o mica cantitate de mangan, cupru si zinc.

Piersicile sunt printre primele fructele care se introduc in alimentatia bebelusului. Acest lucru se face intre 6 si 8 luni si se pot pregati piure, suc, compot sau se pot amesteca cu alte fructe, cum ar fi caisele, marul, para, banana, avocado si mango. Este recomandat sa fie introduse la masa de la ora 10.00, inaintea laptelui. Atentie, insa! Trebuie curatata coaja intotdeauna, pentru ca puful care se gaseste pe ele poate da reactii alergice.

Piersicile sunt laxative, iar daca bebelusul tau are probleme cu constipatia, acestea sunt cele mai indicate.

Cand cumperi piersici ar trebui sa le alegi pe cele putin moi, ferme la atingere si care au miros placut. Trebuie sa le eviti pe cele foarte tari sau foarte moi, verzi sau  lovite. Nu trebuie sa te ghidezi dupa stralucire, deoarece aceasta poate proveni de la un strat de ceara cu care sunt date pentru a rezista mai mult.

Piersicile uşor necoapte pot fi ţinute 1-2 zile la temperatura camerei, iar cele coapte pot fi ţinute în frigider 2-3 zile, intr-o pungă perforată.

Există foarte multe variante sa le pregatesti. Le poţi mânca crude, taiate bucati si puse in salatele de fructe, in prajituri, budinci, sufleuri sau le poti combina cu inghetata. De asemenea, le poti pregati la cuptor, umplute cu branza, nuci si stropite cu miere.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*