Home / Bebelus / Mici la stat, mari la cerințe!

Mici la stat, mari la cerințe!

shutterstock_62377051

E logic, pentru că bebelușii au nevoile lor specifice și în ceea ce privește alimentația. Primul lucru de care ai nevoie în momentul în care ai devenit mamă este să ști ce îi trebuie copilașului tău pentru a crește sănătos. Ca de obicei, te ajutăm cu câteva informații de bază.

De ce au bebelușii nevoi specifice ?

Răspunsul nu este greu de dat. Ritmul lor de creștere în primii trei ani de viață este foarte rapid. În nicio altă perioadă a vieții, organismul nu trebuie să facă față unor nevoi nutritive atât de mari. Deci, sugarii trebuie să consume mult „combustibil“ pentru o dezvoltare normală. Dar să trecem în revistă nutrienții cei mai importanți.

Un bebeluș de 8 luni are nevoie de:

45 de ori mai multă vitamina D decât tatăl lui.

De 3 ori mai mulți acizi grași esențiali decât tatăl lui.

De 4 ori mai mult calciu si vitamina C decât tatăl lui.

De 7 ori mai mult fier decât tatăl lui.

Sistemul digestiv al copilului își încheie procesul de maturizare în jurul vârstei de 23 de luni. În timpul acestei perioade, nevoile lui cresc rapid. Porțiile, texturile și ingredientele trebuie deci adaptate fiecărei etape de dezvoltare.

Începând de la 6 luni, copiii trebuie să înceapă diversificarea și să profite din plin de beneficiile vitaminelor și mineralelor din fructe, legume și alte alimente esențiale sub formă de piureuri cu textură foarte fină.

De la 8 luni, bebelușul poate mânca bucățele. Deci, nu mai este nevoie să pasezi totul.

Primul an de viață culminează în jurul vârstei de 12 luni, când mâncarea pe care i-o propui trebuie să se apropie de alimentația celorlalți membri ai familiei și i-o servești sub formă de bucățele.

Ce condiții trebuie să respecte hrana bebelușilor

  1. Calitatea

Copilul tău merită tot ce-i mai bun. Ca să îndeplinești acestă exigență, este obligatoriu să respecți calitatea, adică să procuri alimente proaspete, din surse sigure și să le oferi copilului în cantitatea de care are nevoie în fiecare etapă de dezvoltare. Acestea se reflectă în echilibrul alimentar, adică în conținutul de minerale, vitamine, proteine, glucide, lipide și în absența coloranților, conservanților, edulcoranților, aromelor artificiale. Și, atenție ! un aliment bun nu conține nitriți și pesticide decât într-o cantitate cât mai apropiată de 0.

  1. Cantitatea

Copiii au nevoi alimentare diferite. Un copil mare, bine legat, mănâncă mai mult decât unul de aceeași vârstă, de talie mai mică. După cum un copil care se joacă mult în aer liber și depune mult efort fizic cere mai des de mâncare decât unul mai puțin agitat și care stă mai mult în casă.
Este important să nu-l faci pe cel mic să mănânce din obligație, să nu-l forțezi. Copiii știu bine când s-au săturat. Făcând presiuni asupra celor mici să mănânce, strici calmul și bucuria meselor în familie. În același timp, toate acestea au un impact negativ asupra apetitului și a senzației naturale de foame.

Ce condiții trebuie să respecte părinții

  • Să nu impună regula Nu te ridici de la masă, decât când ai treminat de mâncat!“. Specialiștii în nutriție și în educația gustului susțin că această cerință este inutilă și nu face altceva decât să-i sporească micuțului aversiunea față de mâncare.
  • Să-și catalogheze copilul drept mofturos, pirpiriu etc. Aprecierea ritmului se dezvoltare nu o poate face decât medicul pediatru, comparând rezultatele măsurătorilor. Dacă măsurătorile au un ritm constant ascendent, nu ai de ce să te îngrijorezi. Veți constata, fără îndoială, că aportul lor caloric zilnic este suficient.
  • Să se adreseze medicului pediatru ori de câte ori copilul are o perioadă mai lungă de inapatență.

 

 

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*