Home / Copil / Alimentatie / Mic-dejun + alimente sănătoase = copii deștepți

Mic-dejun + alimente sănătoase = copii deștepți

shutterstock_114279592Ne apropiem cu pași repezi de noul an școlar și pentru micii boboci ca intră fie la școală, fie la grădiniță, micul dejun reprezintă una dintre cele mai importante mese ale zilei. Ultimul studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din New-York arată că acei copii care mănâncă în fiecare dimineață alimente sănătoase la micul dejun au un nivel verbal mult ridicat si performanțe școlare mult mai bune. Bine, bine, îți spui tu, dragă mămică, dar cum să-l convingi pe micul somnoros să mănânce mai întâi? Îți oferim câteva idei de mic-dejun energizant și sănătos, dar și câteva trucuri ca să mănânce tot!

Cereale, iaurt și fructe – pentru somnoroși

Considerate trio-ul câștigător, aceste ingrediente formează micul dejun ideal pentru un copil aflat în plină creștere, care trebuie să facă față zilnic efortului intellectual:

–          200 ml de lapte sau 150 g iaurt obișnuit care-i furnizează necesarul de proteine și de lipide, două substanțe nutritive care stimulează activitatea creierului și sistemul nervos.

–         1- 2 felii de pâine integrală cu semințe conțin glucide complexe, care, consumate pe stomacul gol, generează o secreție intensă de insulină, proces care ”trezește” organismul din somnolență.

–          1 fruct , deoarece conține peste 80% apă și rehidratează organismul, precum și magneziu și potasiu, două minerale care pun mușchii la lucru.

Ouă fierte – pentru un bun start

Pentru a stimula trezirea și motivarea, organismul fabrică un neuromediator chiar la începutul dimineții, numit ”dopamină”. Este hormonul ”starter”, cel care te face să te dai jos din pat dimineața și să te gândești la ce te așteaptă în acea zi. Or, dopamina este sintetizată doar de un aminoacid aflat în alimentele ce conțin proteine animale. Așa că, la prima oră, o tartină cu pâine integrală și felii de ou fiert vor fi una dintre cele mai bune alegeri pentru a-i stimula motivația și atenția copilului tău . Pe lângă feliile de ou fiert, pune pe tartină și câteva felii de castravete sau de ridiche, o frunză de salată și o lingură de brânză cremoasă pentru a-i ”face plinul” de vitamine și minerale.

Sandviș cu pește – pentru o mai bună concentrare

Știu că multe dintre voi mămicile vor spune că puii lor nici nu vor să vadă peștele, ce să i-l dea la micul dejun. Grăsimile bune din pește reduc viteza de asimilare a alimentelor glucidice  (pâine integrală, cereale, biscuiți). Prin acest proces, nivelul de insulină va rămâne constant până la ora prânzului, iar copilul tău va fi vigilent, atent și se va putea concentra mai bine la sarcinile școlare. Cum i-l strecori în sandvișul de dimineață? Fierbi peștele (somon, păstrăv, doradă), apoi îl dezosezi cu atenție și amesteci carnea cu 2 linguri cremă de brânză, puțin mărar și 1 lingură de morcov fiert și ras fin. În sandviș mai pui o frunză de salată și o felie de ardei gras sau de castravete. Alături pune o ceașcă de ceai sau de apă.

Pâine cu unt – pentru micii campioni

După ce ani la rând combinația pâine – unt a fost condamnată ca fiind o ”bombă calorică”, acum nutriționiștii i-au recunoscut valorile nutritive, dar numai când este consumată la micul dejun. Așa că micul tău campion poate mânca dimineața două tartine cu unt și un pahar de lapte cald. Pe tartină poți pune și câteva felii de banane sau o linguriță de gem preparat în casă. Este important să alegi pâine integrală și unt de bună calitate. Acesta din urmă conține grăsimi de bună calitate, care, consumate în prima parte a zilei, dau senzația de sațietate pe termen lung și frunizează organismului energie pe toată durata zilei. În plus, acest aliment acoperă tot necesarul de vitamine liposolubile, cum este vitamina A, a unui organism în plină creștere. Și să nu uităm! Creierul puiului vostru are nevoie de 60 g de lipide pe zi, deci oferă-i mereu la micul dejun alimente ce conțin proteine animale (unt, iaurt, pește, lapte dulce).

 

 

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*