Home / Bebelus / Mănâncă prea multă carne?

Mănâncă prea multă carne?

 

În ultimii ani carnea a devenit unul dintre cele mai controversate ingrediente din farfuria copiilor. Unii părinți o scot definitiv din meniul celor mici și le impun o dietă vegetariană sau raw-vegan, iar alții pregătesc fiecare masă cu o bucățică de carne, deoarece este bogată în fier și în proteine.  Însă care este cea mai bună alegere pentru ca puiul tău să aibă un meniu echilibrat?

Care este cantitatea corectă

Ultimele cercetări ale medicilor pediatri arată că meniul copiilor de 8-9 luni conține de două ori mai multe proteine de cât ar avea nevoie, iar la vârsta de 3 ani ajunge să consume de 4 ori mai multe. Știind că un bebeluș de 9 luni ar trebui să consume  20-25 g de proteine, adică patru linguri de carne pasată, iar la 3 ani îi trebuie 40 g de proteine, adică 6-8 linguri de carne, e foarte ușor să depășești zilnic aceste cantități.

Primele erori din alimentație

Începând cu primele zile de diversificare, noi părinți suntem foarte preocupați să-i vedem pe cei mici că mănâncă de toate. Ne paralizează teama că va muri de foame sau va fi un mofturos și atunci comitem câteva erori:

  • introducem carnea înainte de 7 luni
  • o folosim în combinații nesănătoase din primele săptămâni: carne + cartofi, paste, orez, pâine.
  • îi oferim bebelușului porții prea mari
  • introducem carnea în toate cele 3 mese principale ale lui

Care sunt riscurile

Proteinele animale sunt substanțe nutritive necesare în dezvoltarea sănătoasă a bebelușului deoarece furnizează aminoacizi esențiali, pe care corpul nu știe să-i fabrice. Însă prea multe proteine suprasolicită funcțiile rinichilor. Această hiperactivitate nu are consecințe imediate, ci în timp. Ultimele studii medicale arată că un consum prea mare de proteine în primul an de viață favorizează apariția obezității prin stimularea țesutului adipos. Și explicația este destul de simplă. Consumând proteine, copilul mănâncă în același timp multe grăsimi, dar mult mai puține legume și fructe.  Pe termen lung acesta devine un obicei alimentar nesănătos care are drept consecință obezitatea infantilă.

Ce măsuri trebuie luate

Luând în considerare consecințele grave ale excesului de proteine, încă din primul an de alimentație trebuie să le formăm celor mici obiceiuri sănătoase. Iată câteva reguli care te vor ajuta:

  • Alege pentru meniul lui carne de pui, curcan sau vițel și pregătește-o pe aburi, la cuptor sau fiartă.
  • Evită mezelurile, care sunt pline de grăsimi, aditivi și sare și nu au cine știe ce calități nutriționale.
  • Carnea ar trebui să fie prezentă în meniu lui de 3-4 ori pe săptămână, nu mai mult!
  • Adaptează cantitățile în funcția de vârsta copilului.
  • Învață-l să respecte aceste cantități: nu te panica când devorează o friptură întreagă. Lasă-l să se sature, iar în ziua următoare nu-i mai dai și carne.
  • Variază sursele de proteine, propunându-i și pește, lactate și ouă, fără să uiți de sursele vegetale: linte, soia, orez care aduc și fibre.

TABEL NECESAR PROTEINE

Bebe 0 – 6 luni = 1,52 g/kg/zi

Bebe 6-12 luni = 1,2 g/kg/zi

Copil 1-3 ani = 1,05 g/kg/zi

Copil 4-13 ani = 0,95 g/kg/zi

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*