Home / Fără categorie / Jurnalul nutrițional al copilului de 4-6 ani

Jurnalul nutrițional al copilului de 4-6 ani

 

shutterstock_108833690

Oare nu exagerezi întocmind un jurnal nutrițional pentru copilul tău? În fond, el mănâncă bine, așa că nu trebuie să fii atât de riguroasă. Și totuși, nutriționiștii spun că nu cantitatea trebuie să primeze, ci calitatea hranei. Așa că iată ce trebuie să pui în farfuria micuțului tău ca să poți spune că are o alimentație corectă.

Copiii au nevoie de o mare varietate de alimente sănătoase din toate cele cinci grupe. Nevoile lor nutriționale depind de vârstă, talie și de cât de activi sunt. Iată de ce ai nevoie să personalizezi planul nutritional zilnic. Într-un fel va arăta pentru un copil gras, în alt fel va fi pentru unul mai slăbuț și mai mic decât standardele vârstei lui.

Cum adaptezi porția după vârstă

În farfuria copiilor între 4-6 ani, diversitatea alimentelor sănătoase înseamnă primul pas spre sănătate. Al doilea pas îl reprezintă cantitatea alimentelor sănătoase pe care o consumă zilnic cei mici. Iată de ce vom da mai jos cantitățile orientative recomandate de specialiști. Dacă ți se par mici pentru copilul tău, este cazul să revizuiești multe lucruri din alimentația lui, mai ales dacă la unele categorii constați că nu acceptă mai nimic, iar la altele cere o porție mult mai mare decât cea recomandată. Acest lucru înseamnă dezechilibru alimentar, iar consecințele lui le vei vedea în timp.

Fructe, legume, cereale și semințe

Fructe: o porție: un măr mediu; o banană; o portocală; o pară; 2 prune; un kiwi; o piersică; o cană de cubulețe de fructe.

Legume: o porție: ½ cartof mare (dulce sau normal); ½ cană de legume cubulețe sau piure fierte (broccoli, spanac, morcovi, dovleac); ½ cană de leguminoase (fasole, linte).

Cereale și diverse semințe: o porție: 1 felie de pâine; ½ cană de orez, paste, tăieței, quinoa, toate fierte, mămăligă; 2/3 cană de cereale; ¼ cană de musli;

Lactate, carne, pește, ouă

Lactate: o porție: o cană cu lapte (250 ml); 2 felii subțiri de brânză telemea sau de alt fel; 200 g de iaurt; ½ cană de urdă, riccota, brânză de vaci cu conținut moderat de grăsime.

Carne: o porție: 60 g de carne de vacă, vițel, porc fierte sau friptură; 80 g de carne de pui, curcan fierte sau friptură;

Pește, ouă: o porție: 100 g de pește gătit; 2 ouă/ săptămână; 1 ceșcuță de linte fiartă; 30 g de alune, nuci, semințe de floarea soarelui.

Alte alimente: cele cu un conținut ridicat de zahăr sau sare (fursecuri, checuri, prăjituri, biscuiți) trebuie date rar și în cantități moderate.

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*