Home / Sarcina luna de luna / Trucuri de slăbit pentru proaspetele mămici

Trucuri de slăbit pentru proaspetele mămici

informa dupa sarcina

Cine nu visează ca după sarcină să revină peste noapte la forma de dinainte? Dar pentru asta trebuie să te mobilizezi şi să ai răbdare. Perechea preferată de blugi nu va rămâne o amintire! Nu uita că toate kilogramele în plus s-au adăugat constant, într-o perioadă de aproape 40 de săptămâni, deci, pentru a scăpa de ele, vei avea ceva de lucru…

Slăbit vs. alăptare

Nu este deloc o luptă fără câştigător. Poţi să slăbeşti în timp ce alăptezi, chiar dacă nu ai voie să ţii o cură! Pentru a produce laptele necesar bebeluşului, organismul tău consumă energie. În plus, în perioada în care îţi hrăneşti copilul la sân vei fi „la post” zi şi noapte, ceea ce înseamnă încă un consum de energie. Poate că reuşeştisă dai jos toate kilogramele în plus, dar este un început. Mai amână măcar 6 luni orice metodă radicală de slăbire. Dieta poate începe după ce-ţi înţarci bebeluşul.

Când începi dieta

Alăptezi sau nu, organismul are nevoie de timp şi de odihnă după sarcină. De aceea, nicio dietă nu este recomandată decât după efectuarea unui control postnatal riguros şi după o perioadă de recuperare de minimum 6 săptămâni. Procesul de revenire în formă după o sarcină trebuie să fie lent, pentru ca organismul să aibă timpul necesar să se refacă. Primul pas este să mănânci regulat, mese mici şi cu mâncare sănătoasă, fără „pofte”. Şi să-ţi programezi zilnic cel puţin 20-30 de minute de mers pe jos, care te vor ajuta să-ţi recapeţi silueta de altădată.

Mişcare, multă mişcare

După ce medicul ţi-a dat liber la mişcare, poţi să-ţi pui în program din ce în ce mai mult timp pentru mersul pe jos, bicicletă sau altă formă de mişcare uşoară. Important este să creşti treptat şi ritmul (de la plimbare la marş, apoi la alergare uşoară) şi durata efortului. Programul de mers pe jos şi exerciţiile pot fi împărţite astfel: 15 minute pentru exerciţii de încălzire, 15 minute pentru exerciţii de întinderi, 20 minute mers pe jos şi 10 minute de jogging.

 

Începe dimineaţa cu mişcare

Între o cină la ora 19 ţi un mic-dejun la ora 7 dimineaţa sunt 12 ore în care  nivelul carbohidraţilor din corp şi cel al zahărului din sânge scad, şi astfel arzi o cantitate importantă de grăsimi. Iar dacă faci şi sport dimineaţa, vei accelera arderile cu până la 300%!

 

Mănâncă sănătos

După sarcină nu este recomandată o dietă drastică, restrictivă, ci mai de grabă o nouă abordare a modului de a te alimenta pe termen lung. Ai grijă, însă: numărul de calorii consumate zilnic nu trebuie să scadă sub 1.200, deoarece vrei să fii frumoasă, sănătoasă şi în formă pentru copilul tău!

Caloriile trebuie să provină în special din alimente proaspete (fructe şi legume), carne slabă (pui şi peşte) şi cereale integrale. Fără biscuiţi, chips-uri şi prăjituri cu cremă! Iar programul de masă trebuie să fie compus din trei mese principale şi două gustări, fără să mai mănânci după ora 18.

Ai liber la…

…apă. Consumând cel puţin 2 litri pe zi, elimini toxinele mai uşor şi scapi de migrene, astm, alergii, constipaţie, dureri musculare şi de spate. Apa reprezintă un aliat puternic în lupta cu kilogramele, pentru că diminuează senzaţia de foame.

…legume, mai ales fierte în abur. Le poţi combina cu orez brun (nedecorticat, mai sănătos şi mai bogat în nutrienţi), cu suc de lămâie şi cu diverse ierburi aromatice.

…fructele. Conţin tot ce ai nevoie ca să te simţi energică şi să-ţi satisfaci pofta de dulce.

Atenţie la sucuri!

Ai mare grijă ce bei, dacă vrei să slăbeşti după sarcină. Un număr important de calorii se află „ascuns” în sucurile din comerţ, fie ele declarate ca proapete sau nu, 100% naturale sau bio. până şi sucurile de fructe pe care ţi le prepari în casă, în care nu există adaos de zahăr, te pot îngrăşa din cauza conţinutului lor mare de zaharuri. Aşa că treci pe apă plată, ceaiuri de plante şi mai puţin pe sucuri proaspete, făcute în casă.

 

About Viorica Rusu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*