Home / Copil / Vegetalele care cresc imunitatea

Vegetalele care cresc imunitatea

 

 

shutterstock_141147442Fiecare anotimp aduce cu sine afecțiuni și neplăceri specifice. În același timp însă, fiecare anotimp oferă și soluții pentru îmbunătățirea stării generale a organismului, întărirea sistemului imunitar și redobândirea vitalității.

Sub formă de tarte ori salate, vegetalele sunt alegerea cea mai rapidă și mai sănătoasă pe care o putem integra în meniul de imunizare. Iată un caledar anual care te ajută să faci cele mai bune alegeri pentru meniul copilului tău.

  • Cireșele sunt considerate super-fructe, datorită proprietăților  anticancerigene, antiinflamatorii, energizante și regeneratoare. Ele fac parte din lista celor mai bogate 20 de alimente bogate în antioxidanți. Au un nivel ridicat de antocianină, un antioxidant puternic, care neutralizează acțiunea radicalilor liberi, oferă protecție împotriva infecțiilor și care ajută la reglarea tensiunii arteriale. Mai mult, cireșele sunt bogate în vitaminele A, C și fibre, și conțin de 19 ori mai mult betacaroten decât capșunile și afinele, fiind adesea recomandate pentru detoxifierea organismului și în special a rinichilor.
  • Caisele reprezintă o sursă esențială de fibre și de beta-caroten, ce asigură stimularea activității cerebrale și protectia împotriva celulelor canceroase sau a bolilor de inimă. Totodată, datorită nivelului ridicat de fier, potasiu și mai ales vitamina A, caisele ajută la îmbunătățirea acuității vizuale și redarea strălucirii pielii.
  • Piersicile sunt ideale pentru prevenirea îmbătrânirii premature datorită flavonoizilor și betacarotenului din compoziție. Aceste fructe nu sunt doar savuroase, ci au și proprietăți curative deosebite, prin acțiunea vitaminelor A, C, E, K, complexul de vitamine B și a acidului chlorogenic – un antioxidant cu puternic rol antiinflamator, imunostimulator și anticancerigen. Cea mai importantă cantitate de nutrienți a piersicilor se regăsește în pielița și pulpa acesteia.
  • Pepenele roșu, pe langă gustul răcoritor și senzația de sațietate pe care o aduce, este cunoscut și pentru efectele sale antioxidante intense, pentru cantitatea  de fito-nutrienți care ajută la stimularea anticorpilor, eliminarea mai rapidă a toxinelor și creșterea nivelului de energie. Compoziția sa, în care predomină apa și mai putin caloriile, include și surse importante de vitaminele A, C, betacaroten, potasiu și complexul de vitamine B.
  • Fructele de pădure  (zmeura, afinele, murele, coacazele) sunt o sursă importantă de resveratrol, cel mai puternic antioxidant cunoscut. Acesta scade nivelul „colesterolului rău” și crește nivelul „colesterolului bun”. Resveratrolul împiedică înmulțirea celulelor cancerigene și le stimulează pe cele sănătoase, ajutând totodată și circulația sângelui, întrucât îi scade vâscozitatea. Fructele de pădure sunt și un remediu natural împotriva îmbătrânirii premature, contribuind la menținerea elasticității pielii. Vitamina C, cuprul, seleniul, zincul și fierul sunt alte beneficii ale fructelor de pădure, stimulatoare ale sistemului imunitar.
  • Ardeii, indiferent de culoarea lor, ardeii constituie o sursă bogată de vitamina E, cunoscută pentru proprietățile de regenerare a pielii și părului. Totodată, enzimele din ardeiul gras precum luteina, protejeaza ochii împotriva cataractei și a degenerescenței maculare, care poate apărea odată cu vârsta. La acestea se adauga vitamina C, betacarotenul, zincul si magneziul, benefice pentru întărirea imunității, stimularea funcționării glandei suprarenale și a funcției digestive.
  • Porumbul are în compoziția minerale precum, potasiu, fosfor, mangan, cupru, dar și vitaminele C și E, ceea. Este o cereală complexă, cu rol în protejarea sistemului imunitar. Acesta previne diabetul, hipertensiunea și cancerul (antioxidanții împiedică apariția tumorilor, prin anihilarea efectelor radicalilor liberi). De asemenea, tiamina conținută de porumb are efecte benefice asupra memoriei, funcțiilor cognitive și sănătății nervoase.
  • Roșiile rămân o sursă importantă de vitamine și de minerale (A și C, E, K, mangan, cupru și zinc) dar și antioxidanti cu rol anticancerigen: carotenoide, licopeni și flavonoizi. Combinația deosebită a acestor nutrienți asigură menținerea sănătății pielii, reglarea glicemiei din sânge, prevenirea afecțiunilor biliare sau renale și pierderea excesului de kilograme.

 

About Viorica Rusu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*