Home / Copil / Alimentatie / Este obosit? Oferă-i alimentele de campion

Este obosit? Oferă-i alimentele de campion

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

În ultima vreme copilul tău este apatic, se concentrează mai greu și nu mai face față sarcinilor școlare. Iată ce măsuri și alimente ar trebui să introduci în meniul lui pentru a-și recăpăta energia și a face față cu brio provocărilor școlare.

În ultimul timp puiul tău se mută de pe un fotoliu pe celălalt, este ușor trist și melancolic și nu-l prea mulțumește nimic. Liniștește-te, este normal pentru această perioadă a anului. Dacă în ultimele luni a mai fost și răcit, sistemul lui imunitar a trebuit să se apere și să consume multe vitamine și minerale, în particular vitamina C și fier, două substanțe care distrug virusurile. Deci ce ar trebui să facem pentru ca puiul tău să fie din nou în formă?

Ai grijă la necesarul de fier

O carență în acest mineral este foarte frecventă în rândul copiilor la trecerea de la iarnă la primăvară. Ea atinge în fiecare an aproximativ 30% dintre copiii de până în 3 ani și 20 % dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 3 și 10 ani. Or, acest mineral este un constituant esențial al hemoglobinei. Carența de fier antrenează o slabă oxigenare a sângelui și ca urmare cauzează oboseala în rândul copiilor. Deci este important ca în această perioadă să-i introduci în meniu 50 g carne sau pește. Între 1 și 9 ani, un copil are nevoie de 7 mg de fier pe zi.

Apelează la campionii în vitamina C

Această vitamină este importantă pentru absorbția fierului în organism precum și pentru recâștigarea energiei. Conform specialiștilor un copil de 6 ani are nevoie de 75 mg de vitamina C pe zi, un copil cu vârsta de 7-9 ani de 90 mg, iar unul de 10-12 ani de 100 mg. Aceste nevoi nutriționale vor fi acoperite dacă-i oferi la prânz sau seara 100 g de broccoli (37 mg vitamina C) sau de varză albă (31,5 mg), iar la gustarea de dimineața oferă-i o portocală medie (59 mg) sau un kiwi (59 mg). După o lună de regim va avea un tonus de campion!

Iată și cum ar trebui să arate meniul lui pe o săptămână:

 

Luni
Micul-dejun: un pahar suc de portocale proaspăt stors + 2 felii de pâine integrală cu unt și dulceață

Gustarea de la școală: un sandwich cu pâine integrală, jambon de curcan, ardei gras roșu și salată verde

Prânz: o supă cremă de broccoli + o friptură de curcan la cuptor cu cartofi natur și o saltă de ardei roșu și castravete

Gustare: salată de portocală cu kiwi și măr

Seara: mâncare de spanac cu ou românesc (fiert în apă) + un iaurt + o banană

Marți

Micul-dejun: un iaurt natural + cereale integrale cu fructe uscate + 1 kiwi

Gustarea de la școală: o banană + 30 g smochine

Prânz: o pulpă de pui la cuptor cu ierburi aromatice + orez cu legume + o portocală

Gustare: 30 g caju sau migdale crude

Cină: 150 g somon sau doradă la cuptor + broccoli cu unt și parmezan + 1-2 felii de pâine integrală

Miercuri

Micul-dejun: 2 felii de pâine integrală cu unt și miere + un smoothie cu portocale, banană și kiwi

Gustarea de la școală: un baton cu cereale cu ciocolată neagră preaparat în casă

Prânz: supă de tăieței cu pui + o friptură de pui cu spanac

Gustare: un kiwi + 30 g caju

Cină: mămăliguță cu brânză și smântână

 Joi

Micul-dejun: o cană cu lapte și cacao îndulcită cu miere + o felie de pâine cu unt, emental și ardei gras roșu

Gustarea de la școală: 30 g migdale + o banană

Prânz: paste cu vită și sos de legume (dovlecel, morcovi, roșii, usturoi) + o plăcintă cu brânză

Gustare: un salată cu fructe (portocală, banană, măr)

Cină: păstrăv cu cartofi natur + o felie de pâine integrală + o iaurt

 

Vineri

Micul-dejun: un pahar de suc cu portocale cu kiwi + omletă cu brânză + o felie de pâine integrală

Gustarea de la școală: un sandwich cu unt, emental și ardei gras roșu

Prânz: supă cremă de spanac + friptură de vită cu salată de varză cu morcovi și mere

Gustare: un iaurt cu banană

Cină: cartofi copți la cuptor cu unt și parmezan + un pahar de lapte cald

 

Sâmbătă

Micul-dejun: un iaurt cu cereale integrale și fructe uscate + un suc de portocale

Gustare: o tartină cu miere + o portocală

Prânz: lasagna cu legume (broccoli, dovlecel, morcov, ardei gras) + un kiwi

Gustare: o banană

Cină: salată de cușcuș cu pui fiert, ardei gras, castravete și roșie + un iaurt

 

Duminică

Micul-dejun: 2 felii pâine integrală cu unt și brânză + o cană de lapte cu cacao și miere

Gustare: o prăjitură cu ciocolată și nucă preparată în casă

Prânz: friptură de vită la cuptor cu cartofi natur + o salată de fructe

Gustare: o banană + un iaurt natur

Cină: supă de spanac + 1 felie de pâine integrală + o banană

 

 

 

About Isabela Mihalcea

Este redactor de sănătate al revistei Pap tot. Știe tot ce este nou în domeniul sănătății și dorește să transmită cât mai mult din aceste noutăți cititoarelor. Este mămica unui năzdrăvan de șase ani și foarte implicată în educația lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*