Home / Copil / Alimentatie / Dr. Anamaria Iulian, nutriționist:  Cum să-l faci să-i placă… varza de Bruxelles!

Dr. Anamaria Iulian, nutriționist:  Cum să-l faci să-i placă… varza de Bruxelles!

5 motive să o înscrii în meniul copilului

  • Are puține calorii (40 cal / 100g).
  • Furnizează o mulțime de fibre benefice pentru tranzitul intestinal.
  • Conține betacaroten, vitamine B, fosfor .
  • Conține de două ori mai multă vitamina C decât alte legume verzi, chiar și după fierbere. Particularitatea care o face imbatabilă: conținutul de sulf: 130 mg/100 g. Celelate legume proaspete au un conținut de sulf de 10-30 mg/100g. Sulful joacă un rol esențial în sinteza țesututrilor și în eliminarea toxinelor din organism.
  • Pentru o digestie mai ușoară, trebuie să-i arunci foile exterioare și o parte din cotor. Apoi opărește 3 minute în apă clocotită pe care o arunci și fierbi într-o altă apă.

Cum îl convingi să mănânce

Combinații inspirate. Varza de Bruxelles merge bine cu legumele cu gust puternic. De exemplu, împreună cu țelină, morcov, ardei gras și condimentată cu coriandru, oregano, busuioc, pătrunjel, mărar. Poți folosi și un sos aromat de iaurt cu lămâie.

Preparate la cuptor.  În sufleuri sau gratinată, este delicioasă, pentru că intră în combinații cu oul și brânza, smântâna sau iaurtul. Acestea îi estompează gustul.

Bursa ideilor

De la 18 luni – 3 ani

Prânz: salată dintr-o andivă + 1 linguriță ulei de măsline + o linguriță suc de lămâie.

30 g piept pui, tăiat cubulețe + 100 g piure de varză de Bruxelles și morcov

½ felie de pâine integrală cu brânză proaspătă de capră.

De la 3 – 5 ani

Prânz: Un bol mic de morcov ras + 1 linguriță ulei de măsline și o linguriță suc de lămâie

40-50 de g de pește la grătar (somon, păstrăv) + 100 g de gratin de varză de Bruxelles

De la 5 – 7 ani

Prânz: supă de legume proaspete (fasole verde, roșii, cartofi sau dovlecei)

50-60 g friptură de vită (sau rasol) + legume fierte (varză de bruxelles, morcovi, sfeclă   roșie stropite cu sos de iaurt cu muștar.

Un bol mic cu fructe de sezon

Rețete delicioase

Pentru 1- 3 ani

Piure: Opărește 10 verze de Bruxelles, timp de 3 minute. Arunci apa și pui din nou la fiert în altă apă, 20 de minute, cu o ceapă întreagă și rondele de morcov. Când e gata, mixezi totul, pui o linguriță de smântână și nucșoară.

Pentru 3-7 ani

La cuptor: opărește 10 verze de Bruxelle, timp de 3 minute. Le strecori și le scurgi, apoi le pui lângă friptură, cu câteva minute înainte de a o scoate din cuptor. Lasă-le să se rumenească la foc mic, 10-15 minute.

 

 

 

 

 

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*