Despre mașini și copii - PapTot.ro - Sarcină, naştere, primul an de viaţă, îngrijirea şi educarea copiilor între 0-14 ani, viaţă de familie - Revista PapTot!

Home / Viata de familie / Jurnal de tatic / Despre mașini și copii

Despre mașini și copii

de Ionuț Bonoiu, redactor-șef Forbes România

Una dintre dramele copilăriei mele a fost aceea că aveam (o doză mare de) rău de mișcare. Cu alte cuvinte, amețeam foarte ușor când mă dădeam în leagăn (nu mai vorbesc de carusel – vă dați seama câte pretexte trebuia să am ca să evit să-mi recunosc slăbiciunea asta față de alți copii!) și nu eram o companie foarte plăcută la drum lung cu mașina.

Iată de ce am avut o strângere de inimă atunci când a trebuit să ieșim cu juniorul pentru prima dată din oraș și să ne încumetăm la un drum de 500 și ceva de kilometri.

Din fericire, copilul nu m-a moștenit (cel puțin când vine vorba de răul de mișcare), ba chiar a dormit liniștit aproape de fiecare dată când am avut un drum mai lung de făcut.

E drept, poziția din scăunelul de copii este foarte comodă, mai ales că acum poate fi ajustată pe înălțime, adâncime, poate fi modificat gradul de înclinare sau spațiul dintre protecțiile pentru cap. Iar dacă tot nu este mulțumit copilul, atunci cu siguranță că accesoriile precum pernuțele pentru gât vor face călătoria și mai plăcută. Cu atâtea opțiuni disponibile cred că și eu aș fi fost o companie mai plăcută pentru familie atunci când plecam la drum lung.

Dar să revin în zilele noastre, o vreme în care scaunele de copii confortabile sunt un lucru obișnuit. La fel de obișnuit ca stickerele de mari dimensiuni pe care scrie cu litere uriașe “Baby on board” (sau chiar varianta în care este menționat numele copilului). E și normal să fie așa, doar fiecare dintre noi vrem tot ce e mai bun pentru copilul nostru.

Și totuși, dacă veți observa cu atenție în trafic, veți remarca un număr impresionant de părinți iresponsabili. E un cuvânt dur, însă cum altfel pot fi numiți cei care aleargă prin trafic cu mașinile precum în jocurile cu mașini de pe computere, deși au un copil în mașină? Sau mamele care stau pe bancheta din spate cu copiii mici în brațe, deși mașina rulează cu mai bine de o sută de kilometri pe oră pe drumul spre mare sau munte? Sau, mai ales, șoferii care merg cu copilul în brațe? E drept, aproape fiecare dintre cei pe care i-am văzut în această situație conducea un model de mașină de teren, ba chiar unele dintre cele mai masive modele de mașini de teren, care se află, în mod evident, și printre cele mai sigure mașini în cazul unui impact. Și scumpe, bineînțeles. Probabil că ăsta este, de fapt, motivul pentru care își permit să își asume astfel de riscuri, niciunul nefiind conștient, probabil, e ce s-a întâmpla la simpla declanșare a airbagurilor, de exemplu.

Pe fiecare astfel de părinte l-aș obliga să se uite măcar o oră pe zi pe Youtube la unul dintre videoclipurile cu crash-test-uri făcute cu diverse mașini – mai mult sau mai puțin masive – și să vadă ce se întâmplă cu un copil-manechin așezat regulamentar, în scaunul de copii, în cazul unui impact frontal și/sau lateral la viteze de 50-60 de kilometri pe oră. Iar apoi să își imagineze și să descrie ce s-ar întâmpla cu copilul-manechin dacă nu ar fi prins în chingile scaunului, ci ar sta în brațele părinților, pe bancheta din spate sau la volan. Dacă nici asta nu îi schimbă perspectiva, atunci nimic altceva nu o va face. Nici măcar suspendarea permisului.

About Mariana Robescu

Este food-editor la revista Pap tot. Este pasionată de gătit, inventează tot timpul noi mâncăruri și, cel mai important lucru, oferă din creațiile ei culinare tuturor celor din jur. Iubește ceea ce face și asta se vede în fiecare clipă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*